Hosszú napirendi vita előzte meg a Fővárosi Közgyűlés tegnapi ülését, ugyanis a képviselőknek két nap alatt több mint száz előterjesztésről kell dönteniük. Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője szerint képtelenség akár csak egy nap alatt is elolvasni azt a többkötetnyi javaslatot, amelyet a képviselők zöme tegnap reggel kapott kézhez.
Az első napirendi pontok között szerepelt Budapest középtávú városfejlesztési terve, amelyet Podmaniczky-programnak neveztek el. Demszky Gábor főpolgármester közölte: két hónap alatt számtalan fórumot tartottak, de sajnálatosan csak kevesen érdeklődtek a terv iránt, amely kilenc év alatt zömmel EU-pályázatokból 700 milliárd forintos fejlesztést jelentene a városnak. Schneller István főépítész a tervet úgy jellemezte, hogy nincs benne új elem, de a 4-es, majd az 5-ös metró megépítésére, a belváros átalakítására, Buda központjának rendezésére, új óbudai területek fejlesztésére, a keleti városrész rehabilitációjára készült program megvalósítható. Utóbbi kijelentést kétségbe vonta Sasvári Szilárd (Fidesz–MKDSZ), aki szerint a javaslat nem tartalmaz a feladatokhoz sorolt konkrét összegeket, és határidőket sem. – Ez egy választási program, olyan elemekkel, amelyeket már rég meg kellett volna csinálni – tette hozzá a fővárosi képviselő. A koalíciós többség végül 42 igen, 12 nem szavazattal 5 tartózkodás mellett elfogadta az előterjesztést.
Az áprilisi és a májusi közgyűlésekhez hasonlóan a tanácskozás előtt tegnap is tüntetők fogadták a fővárosi politikusokat. A többtucatnyi demonstráló a XIX. kerületi metróállomás környékének beépítése ellen tiltakozott, ugyanis a több mint öthektáros területre egy nagy bevásárlóközpontot terveznek. A hatályos városközponti szabályozási terv megváltoztatását a kerületi önkormányzat kezdeményezte. A Kispesti Polgári Szövetség civil szervezet elfogadhatatlannak tartja, azt az elképzelést, amely az egykori BKV- pálya és a mellette lévő napközistábor területének beépíthetőségét 85 százalékban határozná meg. A környéken élők attól tartanak, hogy a lakásaik közvetlen közelében kiépítendő főútvonal tönkretenné életüket, a környékbeli kiskereskedők pedig csődbe mennének. Információink szerint többek között egy Tesco és egy OBI áruház is idekerülne. Demszky Gábor a tüntetőknek azt ígérte, ő nemmel szavaz az ügyben, de a fővárosnak nincsenek milliárdjai a fejlesztésre, márpedig a jelenlegi lepusztult állapotok tarthatatlanok.
A tiltakozók képviselői felszólalhattak a tanácskozáson, és ott a javaslat elutasítását kérték. A közgyűlés végül a szabályozási terv módosítását elutasította, a kerület által elkészíttetendő új tervet is a fővárosi képviselők hagyják majd jóvá.
A Fővárosi Közgyűlés még tegnap módosította a IV., a XV., a XVI., és a XXIII. kerületet érintő M0-s útszakaszok szabályozási terveit. A vitában elhangzott: a XVI. kerületi polgárok megnyugtatására a főváros tartson tájékoztatót az ott élőknek, akik a múlt héten tiltakoztak az autóút nyomvonala ellen. A képviselők holnap tárgyalnak többek között a taxidrosztok létesítéséről, használatáról és üzemeltetési rendjének módosításáról, a fővárosi hulladékgazdálkodás intézkedési tervéről, a 2006-os és a 2007-es útfelújítási programról, illetve annak ez évre hozott első üteméről. Döntés várható a 4-es metró beruházásához szükséges szerződések elfogadásáról, a lakóépületek szeméttárolóinak szagtalanításáról, egy új Orczy-kerti park építéséről, és a BKV Rt. szolgáltatási szerződésének felülvizsgált mellékleteinek jóváhagyásáról. Ugyanakkor levették napirendről a taxizás fix árait meghatározó rendelet tervezetét és nem tárgyalnak arról az MDF-es javaslatról sem, amely Budapest frekventált pontjairól kitiltaná a koldusokat.
Kiderült, hogy felvette-e a vadkamera a medvét Bajótnál