A héten egyébként Borisz Abramovics ismételten bejelentette: az orosz KrasAir „részt vesz a Malév idei év végi vagy jövő év eleji, megismételt privatizációs tenderén”. A vezérigazgató azt mondta, hogy a KrasAir tette a legjobb ajánlatot a Malév júniusi pályázatán, amelyet azonban eredménytelennek minősítettek. A kormány eddig háromszor futott neki a Malév Rt. eladásának: 2004 novemberében, 2005 márciusában és júliusában, de mindet visszavonta. Az indoklás szerint az első kettőt azért, mert az ajánlatok nem a várakozásoknak megfelelően alakultak, a harmadikat pedig ez ellenzék és az érdekképviseletek nyomására.
Lapunk kérdésére Kiss Csaba, a Capital Communication munkatársa írásban azt közölte: „Az AirBridge Rt., ahogy már korábban megerősítették, részt kíván venni a Malév Rt. privatizációjának következő fordulóján. Amennyiben a kérdés újra aktuális lesz, a társaság készséggel áll a sajtó munkatársainak rendelkezésére, ám a következő pályázat kiírásáig az ügyben nem kívánnak nyilatkozni.” Így nem cáfolták, de nem is erősítették meg, hogy Borisz Abramovics Magyarországon tárgyalt.
*
A miniszterelnöki hivatalból senki nem tárgyalt, s nem is fog Borisz Abramoviccsal, a hivatalban nincs ilyen program – jelentette ki lapunk érdeklődésére Daróczi Dávid, Batiz András kormányszóvivő munkatársa.
Az mindenesetre tény, hogy továbbra is intenzív az érdeklődés az eddigi pályázók részéről a Malév megvételére, amelynek vezérigazgatója korábban lapunknak kifejtette: állami források bevonása nélkül is képesek működtetni a nemzeti légitársaságot.
Hétfőn lejár a Budapest Airport (BA) Rt. zártkörű, egyfordulós pályázatának határideje, amelyre az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. a BAA-t, a Hochtief és a HTAC konzorciumát, a Fraport és a Deutsche Bank konzorciumát, a Macquarie Airports és a Copenhagen Airports cégeket hívta meg. Ám az utóbbi két cég tőzsdei bejelentése szerint ezen a tenderen már nem indulnak, így hárman maradhatnak versenyben. Ugyanakkor nem rendeződött még a BA Rt. menedzsmentje és a munkavállalói érdekképviseletek közötti tárgyalások ügye. A munkáltató szerint minden rendben, ám a szakszervezetek ezt vitatják, s „minden törvényes eszközt” be kívánnak vetni céljaik elérése érdekében. Szeptember 11-én a BA Rt. és az öt szakszervezet megállapodást írt alá.
Ennek megvalósítását 2005. október 28-án egy munkaügyi döntőbíró részvételével lezajlott tárgyaláson ellenőrizte a munkáltató és az üzemi tanács. Tegnap lejárt a megvalósításra szabott két hónapos határidő. Hilmer Sándor, a BA Rt. szóvivője elmondta: a szociális juttatások ügyében nem történt előrelépés, azaz a dolgozók máig nem kapták meg a kért munkaruha-támogatást, nem rendezték a munkabiztonsági kérdéseket, s a pihenőnapok rendje sem tisztázott. Sőt, máig nincs a cafetéria rendszerben felajánlott – például önkéntes vagy magán-nyugdíjpénztári – szerződése senkinek. Nincs étkezőjük, a pihenőhelyük túlzsúfolt. Továbbá csütörtökön meg kellett volna kezdődnie a 2006. évi bértárgyalásoknak, amire még pénteken sem került sor. S bár az ÁPV Rt. utasította a BA Rt.-t a minibuszüzletág kiszervezésének azonnali megkezdésére, ezt a cég menedzsnetje többször elhalasztotta. Hilmer Sándor leszögezte: elsősorban a megegyezésre törekednek, ám végső esetben minden törvényes eszközzel élni fognak.

Akár öt év börtönt is kaphat Magyar Péter, ha beigazolódik a bennfentes kereskedés gyanúja