Abramovics nem mond le a Malévról

Lapunk több forrásból is úgy értesült, hogy hazánkban tartózkodik és már tárgyalt is a magyar miniszterelnökkel Borisz Abramovics, az orosz KrasAir vezérigazgatója a Malév Rt. megvásárlásáról s egy újabb idei találkozó időpontjáról.

Hunyor Erna
2005. 11. 12. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A héten egyébként Borisz Abramovics ismételten bejelentette: az orosz KrasAir „részt vesz a Malév idei év végi vagy jövő év eleji, megismételt privatizációs tenderén”. A vezérigazgató azt mondta, hogy a KrasAir tette a legjobb ajánlatot a Malév júniusi pályázatán, amelyet azonban eredménytelennek minősítettek. A kormány eddig háromszor futott neki a Malév Rt. eladásának: 2004 novemberében, 2005 márciusában és júliusában, de mindet visszavonta. Az indoklás szerint az első kettőt azért, mert az ajánlatok nem a várakozásoknak megfelelően alakultak, a harmadikat pedig ez ellenzék és az érdekképviseletek nyomására.
Lapunk kérdésére Kiss Csaba, a Capital Communication munkatársa írásban azt közölte: „Az AirBridge Rt., ahogy már korábban megerősítették, részt kíván venni a Malév Rt. privatizációjának következő fordulóján. Amennyiben a kérdés újra aktuális lesz, a társaság készséggel áll a sajtó munkatársainak rendelkezésére, ám a következő pályázat kiírásáig az ügyben nem kívánnak nyilatkozni.” Így nem cáfolták, de nem is erősítették meg, hogy Borisz Abramovics Magyarországon tárgyalt.
*
A miniszterelnöki hivatalból senki nem tárgyalt, s nem is fog Borisz Abramoviccsal, a hivatalban nincs ilyen program – jelentette ki lapunk érdeklődésére Daróczi Dávid, Batiz András kormányszóvivő munkatársa.
Az mindenesetre tény, hogy továbbra is intenzív az érdeklődés az eddigi pályázók részéről a Malév megvételére, amelynek vezérigazgatója korábban lapunknak kifejtette: állami források bevonása nélkül is képesek működtetni a nemzeti légitársaságot.
Hétfőn lejár a Budapest Airport (BA) Rt. zártkörű, egyfordulós pályázatának határideje, amelyre az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. a BAA-t, a Hochtief és a HTAC konzorciumát, a Fraport és a Deutsche Bank konzorciumát, a Macquarie Airports és a Copenhagen Airports cégeket hívta meg. Ám az utóbbi két cég tőzsdei bejelentése szerint ezen a tenderen már nem indulnak, így hárman maradhatnak versenyben. Ugyanakkor nem rendeződött még a BA Rt. menedzsmentje és a munkavállalói érdekképviseletek közötti tárgyalások ügye. A munkáltató szerint minden rendben, ám a szakszervezetek ezt vitatják, s „minden törvényes eszközt” be kívánnak vetni céljaik elérése érdekében. Szeptember 11-én a BA Rt. és az öt szakszervezet megállapodást írt alá.
Ennek megvalósítását 2005. október 28-án egy munkaügyi döntőbíró részvételével lezajlott tárgyaláson ellenőrizte a munkáltató és az üzemi tanács. Tegnap lejárt a megvalósításra szabott két hónapos határidő. Hilmer Sándor, a BA Rt. szóvivője elmondta: a szociális juttatások ügyében nem történt előrelépés, azaz a dolgozók máig nem kapták meg a kért munkaruha-támogatást, nem rendezték a munkabiztonsági kérdéseket, s a pihenőnapok rendje sem tisztázott. Sőt, máig nincs a cafetéria rendszerben felajánlott – például önkéntes vagy magán-nyugdíjpénztári – szerződése senkinek. Nincs étkezőjük, a pihenőhelyük túlzsúfolt. Továbbá csütörtökön meg kellett volna kezdődnie a 2006. évi bértárgyalásoknak, amire még pénteken sem került sor. S bár az ÁPV Rt. utasította a BA Rt.-t a minibuszüzletág kiszervezésének azonnali megkezdésére, ezt a cég menedzsnetje többször elhalasztotta. Hilmer Sándor leszögezte: elsősorban a megegyezésre törekednek, ám végső esetben minden törvényes eszközzel élni fognak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.