Drágább parkolás a civilek nyomására

Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes kijelentése szerint a Levegő Munkacsoport tiltakozásának is szerepe volt abban, hogy a Fővárosi Közgyűlés végül nem fogadta el a 120 forintos óránkénti parkolódíjalap száz forintra mérséklését. Korábban a szervezet elfogadhatatlannak nevezte a főpolgármesteri kabinet javaslatát, kiemelve, hogy mindeközben emelkednek a tömegközlekedés viteldíjai, s huszonkét busz-, trolibusz-, illetve villamosjáratot ritkítanak.

Bohus Anita
2005. 12. 21. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Demszky Gábor főpolgármester kabinetjének előterjesztése szerint a januári áfacsökkentéssel összhangban mérsékelték volna 120-ról 100 forintra a várakozásidíj-alapot Budapesten. A városvezető azzal érvelt: az ötszázalékos áfakulcsmérsékléssel megegyező csekélyebb árváltozás megnehezítette volna az automaták használatát. A Fővárosi Közgyűlés tegnap mégis az MSZP-frakció javaslatát fogadta el, amely szerint csupán öt forinttal lesz olcsóbb a parkolási alapdíj. Vajda Pál főpolgármester-helyettes a döntést azzal kommentálta, hogy végül figyelembe vették a környezetvédők érveit is.
A Levegő Munkacsoport néhány nappal korábban ugyanis figyelmeztetett rá: a Fővárosi Közgyűlés egy hónapja úgy határozott, megemeli a tömegközlekedés viteldíjait, figyelmen kívül hagyva ennek a forgalomra hátrányos következményeit. Emellett döntés született arról is, hogy januártól huszonkét busz-, trolibusz-, illetve villamosjáratot ritkítanak. – Elfogadhatatlan, hogy mindeközben olcsóbbá válna a parkolás – szögezték le. A környezetvédő szervezet érvelése szerint Budapesten az utazók hatvan százaléka még mindig a tömegközlekedést választja, a személygépkocsival közlekedők így kevesebben vannak. A fővárosi lakosok esetében pedig még kedvezőbb ez az arány, hetvenszázaléknyian választják ugyanis a közlekedési vállalatot. – A mostani intézkedésekkel azonban azt segítik elő, hogy egyre többen jöjjenek autóval a belvárosba – vélik a zöldek. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a világon mindenhol az a tendencia és a cél, hogy a környezetbarát közlekedési módokat népszerűsítsék és fejlesszék. A közlekedésszervezés „zöldítésének” több haszna van, ami pénzben nem kifejezhető: a levegőminőség, a csendesebb, élhetőbb városok nyugodt lakhelyet biztosítanak. Gazdasági vonatkozása sem elhanyagolható, a tömegközlekedés nehezítése veszélyezteti a térség versenyképességét.
Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke lapunknak a járatritkításokról elmondta: a BKV összességében teljesítménynövelésről számolhat be, nem szabad kizárólag az egyes vonalak forgalmát tekinteni. Az idei évhez képest az egyes vonalakon történt korlátozásokkal együtt is nagyobb kapacitású lesz a budapesti tömegközlekedés, mintegy nyolcvan járatot ugyanis fejlesztettek. A tegnapi döntés előtt a parkolásidíj-csökkentésről megjegyezte: érthető a civilek félelme az autós forgalom erősödése miatt, és valóban elsősorban a BKV fejlesztésére kell törekedni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.