Várhatóan december 21-én adjuk ki a BKV Rt. csipkártyarendszerének bevezetésére az ajánlati felhívás szövegét – nyilatkozta lapunknak Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója, aki a tender végső összegéről egyelőre nem tudott beszámolni, mondván, még zajlanak a tárgyalások. Információnk szerint akár nyolcvanmilliárd forintba is kerülhet a korábban húszmilliárdosra becsült fejlesztés, de Aba Botond ebben kételkedik. Hozzátette: a beruházási költség, amely tartalmazza az eszközök, a készülékek, a kapuk, a hardver-szoftver beszerzését, az előzetes kalkulációk szerint 15-20 milliárdos lesz. Ehhez jön még a szervezési költség, amelyet állami hitelből finanszírozhatnak, vagy a BKV vesz föl kölcsönt. – A fejlesztés kulcsa az üzemeltetés, amely hoszszú futamidőre szól, és ha erre nem érkezik kedvező ajánlat, akkor lemondhatnánk a csipkártyarendszer bevezetéséről – húzta alá a vezérigazgató, aki a bliccelők számának jelentős csökkenésére számít.
Szálka Miklós, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke szerint a csipkártyás beruházás komoly aggályokat vet föl. – Meg kell vizsgálni a rendszer bevezetését adatvédelmi szempontból, s kérdéses, hogy a BKV milyen jogosítványokat adna át az üzemeltetőknek. Utóbbi a közszolgáltató gazdálkodását, pénzügyeit is befolyásolhatja. A nyolcvanmilliárdos beruházási összeg elképesztő, s minderről nem kaptunk érdemi tájékoztatást – tette hozzá. Lakos Imre, a szakbizottság SZDSZ-es elnöke lapunkkal közölte: januárban mindenképpen napirendre tűzik az ügyet.
Erről szól majd a kétnapos budapesti csúcstalálkozó