Álomnyaralásból túlélőtúra?

Bár már vége a nyaralási szezonnak, a napokban több olvasónk jelezte: egy hazai utazási irodánál befizetett egyiptomi álomnyaralásuk már a megérkezéskor túlélőtúrává vált. Az iroda cáfol, az ügyben a fogyasztók érdekeit szem előtt tartó Budapesti Békéltető Testület tesz majd igazságot.

2007. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Majdnem négyszáznegyvenezer forintért patkányokat, lógó bojlerrel felszerelt, koszos fürdőszobát, ragacsos bútorokat, ehetetlen ételeket és egy kanálisra néző „luxusszállodát” kaptunk – panaszolta lapunknak Kerékgyártó Éva, az egyik pórul járt utas. Elmondta: a hazai Malda Tours utazási irodánál fizették be a kéthetes utat, amely katalógusában Hurghada központjához közeli, négycsillagos hotelt ígért saját stranddal, díjnyertes séffel, élményekkel. Mint azt olvasónkkal egy időben becslése szerint nagyjából száz kint tartózkodó magyar turista közül többen is megerősítették lapunknak: pénzükért mégis színvonaltalan, rossz higiénés körülmények közötti ellátást kaptak. Egy tegnap hazaérkezett másik utas közölte: visszaindulásuk sem volt zökkenőmentes, a szálloda ugyanis a Malda Toursszal fennálló elszámolási problémák miatt nehezen adta ki a turisták csomagját. A pórul járt ügyfelek többoldalnyi panaszlistájukkal, fotókkal itthon a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) fordultak, hogy a számukra rémálommá vált nyaralás ügyében a „civil bíróság” ítélkezzen.
Mint ahogy azt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Országos Szövetségének elnökétől megtudtuk, ha a kifizetett szolgáltatásokat vélhetően nem az utazási szerződésben foglaltak szerint teljesíti az iroda, az ügyfél a BBT-n, illetve polgári peres úton kívül az irodákat hatóságilag nyilvántartó Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalhoz is fordulhat. Molnár Gabriella elmondta: ha a hivatal vizsgálata megállapítja az iroda szabálytalan működését, akkor felfüggeszthetik nyilvántartott tevékenységét is, ám az utas minőségi kifogása önmagában nem ok erre. Igazságot itt elsősorban a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerint a BBT tehet, amely a fogyasztó és az utaztató közötti jogvita egyezségen alapuló rendezésére törekszik.
– Minőségellenőrünk és jogászunk harminc napon belül ki fogja vizsgálni az ügyet, majd felveszszük a kapcsolatot a panaszosokkal – mondta kérdésünkre Boros Annamária, az idén indult, több városban jelen lévő Malda Tours hálózati igazgatója. Hangsúlyozta: az iroda minden pontját teljesítette az utazási szerződésnek. Elmondta, hogy hetente 270 utast utaztatnak két charterjárattal Egyiptomba, s a sérelmezett szálloda – ahol eddig ők 1500 turistát szállásoltak el – más magyar irodáknál is régóta népszerű. Jelezte, hogy keresik az ügy mindkét fél számára megnyugtató megoldását, de nem tartja kizártnak: a bizonyítékok ellenére arra megy ki a játék, hogy az utasok a szolgáltatás igénybevétele után harcoljanak ki árkedvezményt tőlük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.