Akciók nélkül felkopna az állunk

2007. 10. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Alakosság hatvan százaléka nehezebben él tavalyhoz képest, számukra komoly gondot okoz a pénz beosztása a vásárlások során – derül ki a Nielsen piackutató vállalat fogyasztási szokások változásait felmérő legfrissebb kutatásából. A dokumentum szerint a megszokott életszínvonal megtartása érdekében többségünk ma még tudatosabban keresi az árengedményes akciókat. Valamennyi termékből inkább olcsóbbat veszünk, vagy kevesebbet, keressük az alacsony árakat kínáló boltokat, a nélkülözhető dolgokról pedig lemondunk. Minden korábbinál népszerűbbé váltak az akciók: a magyarok 88 százaléka keresi tudatosan ezt a megtakarítási lehetőséget. Emellett a korábbiaknál népszerűbbek az áruházláncok saját márkás, olcsóbb termékei is.
A kutatásból az is kiderül, hogy az akcióvadászok igényeit az alacsonyabb áraikról ismert diszkontok és a nagy alapterületű hipermarketek tudják a legsikeresebben kielégíteni. Tizenöt-tizenhat százalékkal emelkedett ugyanis ezeknek az üzleteknek a piaci részesedése ebben az évben, háttérbe szorítva a hagyományos kisboltokat.
Az áremelésekre és a jövedelmek csökkenésére reagáló vásárlókat négy csoportba osztó felmérés szerint azok vannak a legtöbben, akik a spórolás minden lehetséges módját megragadják. A nyugdíjasok és a falvakban élő nők osztják be manapság legnehezebben a pénzüket és kényszerülnek arra, hogy fogyasztásukat drasztikusan visszafogják. A fiatalok és a középkorúak alkotta gyermekes családok többsége sem engedheti már meg magának, hogy a vásárláskor elcsábuljon egy-egy be nem tervezett árucikk előtt. A megkérdezettek többsége a kísértés ellen az árak aprólékos öszszehasonlításával és előre összeállított bevásárlólistával védekezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.