Alakosság hatvan százaléka nehezebben él tavalyhoz képest, számukra komoly gondot okoz a pénz beosztása a vásárlások során – derül ki a Nielsen piackutató vállalat fogyasztási szokások változásait felmérő legfrissebb kutatásából. A dokumentum szerint a megszokott életszínvonal megtartása érdekében többségünk ma még tudatosabban keresi az árengedményes akciókat. Valamennyi termékből inkább olcsóbbat veszünk, vagy kevesebbet, keressük az alacsony árakat kínáló boltokat, a nélkülözhető dolgokról pedig lemondunk. Minden korábbinál népszerűbbé váltak az akciók: a magyarok 88 százaléka keresi tudatosan ezt a megtakarítási lehetőséget. Emellett a korábbiaknál népszerűbbek az áruházláncok saját márkás, olcsóbb termékei is.
A kutatásból az is kiderül, hogy az akcióvadászok igényeit az alacsonyabb áraikról ismert diszkontok és a nagy alapterületű hipermarketek tudják a legsikeresebben kielégíteni. Tizenöt-tizenhat százalékkal emelkedett ugyanis ezeknek az üzleteknek a piaci részesedése ebben az évben, háttérbe szorítva a hagyományos kisboltokat.
Az áremelésekre és a jövedelmek csökkenésére reagáló vásárlókat négy csoportba osztó felmérés szerint azok vannak a legtöbben, akik a spórolás minden lehetséges módját megragadják. A nyugdíjasok és a falvakban élő nők osztják be manapság legnehezebben a pénzüket és kényszerülnek arra, hogy fogyasztásukat drasztikusan visszafogják. A fiatalok és a középkorúak alkotta gyermekes családok többsége sem engedheti már meg magának, hogy a vásárláskor elcsábuljon egy-egy be nem tervezett árucikk előtt. A megkérdezettek többsége a kísértés ellen az árak aprólékos öszszehasonlításával és előre összeállított bevásárlólistával védekezik.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is