Már ketyeg az Aldi-bomba

Novemberben elkészül az Aldi központja, tavasszal az első üzleteit is megnyitja az egyik legnagyobb nemzetközi diszkontlánc. A piacra lépés késik, hiszen a korábban megjelent hírek szerint már e hónaptól tárt kapukkal várta volna a magyar vásárlókat az Aldi. Eddigi szokásaihoz híven a cég továbbra is titkolózik, a kiskereskedelmi szektor pedig találgat, és ugrásra készen várja a német diszkontkirály megjelenését.

2007. 10. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős árháborút okoz majd a hazai élelmiszer-kereskedelemben a német Aldi diszkontóriás magyarországi üzleteinek megnyitása, amit tavaly óta feszülten várnak a piac szereplői. A hasonló profilú Lidl megjelenése is jelentős átalakulást idézett elő 2004-ben, de az Aldi tovább élezi majd a versenyt, és még nehezebb helyzetbe kényszeríti az önálló hazai kisvállalkozásokat.
Az Aldi hónapok óta toborozza munkavállalóit, és hatalmas beruházásokon dolgozik. Ezek egyike a központi logisztikai centrum, amely közel két éve épül az M0-s és az 1-es főút közötti, 54 hektáros biatorbágyi Hungarocommercial Parkban. A jövőben országszerte négyszáz üzlet nyitását tervező diszkontóriás összesen 1,3 milliárd eurót, vagyis nagyjából 360 milliárd forintot költ a magyarországi terjeszkedésre. Egyik áruházukat a multitőkétől eddig mentes Piliscsaba határában nyitják majd, legalábbis az építési telken kitett tábla szerint.
Az erőteljes előkészületek ellenére az Aldi piacra lépésében némi késedelem tapasztalható. A korábbi információk arról szóltak, hogy a központ idén nyárra már elkészül, szeptembertől pedig a lánc sorra nyitja a hazai boltokat. Lapunk úgy tudja, az Aldi a Biatorbágyon épülő egészségház megépítéséhez jelentős mértékű adományra tett ígéretet, melynek folyósítása szintén késlekedik.
– Egy 16-18 szakrendelőből álló egészségház megépítéséről döntöttünk, amely nagyjából 300 millió forintos beruházást jelent – tudtuk meg a város alpolgármesterétől. Wágenszommer István elmondta: az egészségház felépülését egy alapítvány finanszírozza, s támogatást várnak a biatorbágyi vállalkozásoktól, így az Alditól is. Az alpolgármester úgy tudja, novemberben nyitja meg kapuit az Aldi biatorbágyi megabázisa, amit az is igazol, hogy hetek óta gőzerővel folynak a központ belső munkálatai.
Az Aldi amúgy több nagyvárosban – Budapesten, Győrben, Veszprémben, Zalaegerszegen, Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Miskolcon – rendez be regionális központokat, és itt nyílnak meg az első élelmiszerdiszkontok is. Piaci híresztelések szerint a német vállalat amellett, hogy óriási beruházásokat valósít meg Magyarországon, a hazánkban már jelen lévő élelmiszerláncok felvásárlását is tervezi. Az egyik, amelyre az Aldi kacsingat, állítólag a magyar tulajdonú Co-op- hálózat.
– Semmiféle tárgyalás nem folyik az Aldival, és a jövőben sem tervezzük – jelentette ki lapunknak Boros Péter, a Co-op Zrt. kereskedelmi igazgatója. A szakember szerint ha a német óriás már működő üzleteket akarna bekebelezni, s azokat a maga képére átformálni, az sokkal többe kerülne, mintha új áruházakat nyitna. Bár az is igaz, már nincs annyi, kereskedelmi szempontból jó helyen lévő, jól beépíthető telek Magyarországon, mint ahánnyal az Aldi számol.
– Eddigi beruházásaiból látszik, hogy nagy bevételre számít nálunk az Aldi, és mi is úgy látjuk, hogy minden eddiginél komolyabb versenyre kell számítanunk. A rendszerváltás után hazánkba települt áruházláncok tőlünk, magyar hálózatoktól vették el a piacot, de megvan a stratégiánk a közelgő háborúra – mondta az igazgató. Boros Péter szerint az Aldi vevői az árakra leginkább figyelő vásárlók köréből kerülnek majd ki. A Co-op kereskedelmi igazgatója úgy tudja, 2008 áprilisában és májusában nyit az első ötven-hatvan Aldi-diszkont.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.