Rosszul kezdődik a téli utazási szezon

2007. 11. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rosszabb évet zárnak idén az utazási irodák, amit a téli időszakra ilyenkor már jellemző foglalások késlekedése is megerősít – állítják a piac hazai képviselői. Annak ellenére így van ez, hogy a talpon maradásért küzdő irodák már most sokkal több akcióval csábítják az ügyfeleket, mint tavaly: most mégsem szökik fel az ünnepek körül jellemző pihenési láz. Összességében 10 százalék körüli forgalomcsökkenést jósol erre az esztendőre a szakma.
Ahogy nyáron, úgy az év végi szezonban is legnépszerűbbek a százezer forint körüli összegbe kerülő utak – állítják a lapunk által megkérdezett irodák. Kínálatban most sincs hiány: a szomszédos országok – Ausztria, Szlovénia, Szlovákia – síparadicsomai idén is ajánlott úti célok, a fapados, olcsó repülőjegyek miatt népszerűek lehetnek a szilveszteri városlátogatások: Rómába, Párizsba és főként Londonba. Akad még olyan is, akinek futja egzotikus, drága nyaralásra: bár a foglalásoknak még csak az előszezonját éljük, az már látszik, hogy miként a korábbi években, úgy idén is a karibi térség és a távol-keleti országok lesznek keresettek. – Ezekre a luxusutakra évek óta vevő egy nagyjából 300 ezer fős kör, ők várhatóan az idén is elutaznak a távoli tájakra – tudtuk meg Molnár Gabriellától, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnökétől. Ugyanakkor – mint arra lapunk korábban rámutatott – nem kizárt, hogy a luxusutak keresettsége télen sem éri el az átlagot, hiszen sokan, hogy elkerüljék a vagyonosodási körülményeket kutató adóellenőrök figyelmét, inkább valamelyik szomszédos országban fizetik be a költségeket.
Jó néhány iroda nem vette számításba, hogy idén milyen hatással lesznek a gazdasági megszorítások a lakosság pénztárcájára, ezért túlzott optimizmussal foglalták le a nyári utakat. Ennek az lett az eredménye, hogy nagyon korán, a szokottnál jóval több akciós út jelent meg a reklámokban.
– Tavaly csaknem félmillió magyar vett részt az irodák által szervezett utakon. Ez az arány az idén is megmaradt, bár a kényszerű akciók miatt kisebb bevételt könyvelhetnek el az irodák – mondta a MUISZ elnöke. Molnár Gabriella megerősítette, hogy a megszorítások miatt az emberek idén valóban spórolósabbá váltak, ami érezhető az utazási irodák bevételein is. Ugyanakkor az eddigi egyetlen csődeset után, amikor a Bella Tours anyagi összeomlása miatt bezárásra kényszerült, egyelőre nem várható, hogy újabb vállalkozás adja be a kulcsot a pénzügyi nehézségek miatt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.