Felébresztik az utast leszálláskor
Személyre szabott „információs pultokat” állít fel kocsijaiban a Tokiót és környékét ellátó, hatalmas hálózatot működtető JR East japán vasúttársaság, ezek egyebek mellett felébresztik az utast a kívánt állomásnál. A kocsiba beszállva a csipkártyás mobiltelefonnal rendelkező utasoknak csak meg kell érinteniük az információs pultot, hogy lássák az állomások listáját, ahol a vonat megáll, s az érkezés időpontját.
Jelentősen csökkent a hívásköltség
Az Európai Unióban a mobiltelefonálást érintő barangolásidíj- tarifák csökkentése nyár óta a telefonálás költségeinek 60 százalékos mérséklődésével járt – közölte az Európai Bizottság. Az EU a percenkénti 0,49 eurócentes tarifakorlátot állapította meg a 27 tagú közösségben az országhatárokon túli hívásokra vonatkozóan, a hívásfogadásra pedig 0,24 centes limitet szabott meg.
A Deutsche Telekom szlovén pályázata
Összesen 12 nem kötelező ajánlat érkezett eddig a állami többségű Telekom Slovenije szlovén távközlési cég most privatizálandó 49,13 százalékára, közölte a szlovén gazdasági minisztérium. A szlovén távközlési vállalat iránt mindenekelőtt a német Deutsche Telekom érdeklődik, amely két vonalon is pályázik: részint horvát leánycége, a Hrvatski Telekom révén, részint a Magyar Telekom útján.
Távközlési fejlesztés a New York-i metrón
A New York-i metróhálózat 227 állomásán mobilszolgáltatást és vezeték nélküli internet-hozzáférési lehetőséget építenek ki a következő hat évben. A tervet még az illetékes közlekedési hatóság vezetőségének jóvá kell hagynia, de az ötlet azért merült fel, mert jelentős az igény a mobiltelefonálásra az utasok részéről. Augusztus 8-án például felhőszakadás miatt elöntötte a víz a metró bizonyos szakaszait, s a föld alá szorult utasok nem tudták se a családtagjaikat értesíteni, se információt nem tudtak szerezni a fennakadásról.
Kínában robban az on-line játékpiac
A mobiltelefonos on-line játékok kínai piacának rohamos bővülése várható a 2007 és 2010 közötti időszakban, az eladásokból származó bevételek évente átlagosan 150 százalékkal növekednek. A ChinaVenture kínai befektetési tanácsadó cég szerint a 2,5 generációs, Java és Brew platformú mobilokon futtatható on-line játékokból származó bevételek ebben az évben elérik a 110 millió jüant (2,5 milliárd forintot), s ez 2006-hoz viszonyítva több mint 343 százalékos növekedést jelent. Számítások szerint a 2008-as árbevételek pedig elérhetik a 380 millió jüant (8,9 milliárd forintot).