A Tesco karcsúsítaná állományát

Országosan háromezer fő leépítését fontolgatja a Tesco áruházlánc még karácsony előtt, mert az idei bevételei nem a várakozásai szerint alakultak – hívta fel a figyelmünket egy neve elhallgatását kérő informátorunk. Bennfentes forrásokra hivatkozva jelezte, hogy a kiszolgálószemélyzetet karcsúsítaná a brit anyavállalatú multikereskedő.

2007. 12. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesco szóvivője cáfol, azt állítja, félrevezetésről van szó.
Ötszáznegyvennégymilliárd forintos forgalmat bonyolított le a Tesco-Globál Áruházak Zrt. 2006-ban, a megszorításokkal terhelt idei eredményei azonban, úgy látszik, nem teljesítik a brit anyacég várakozásait.
A társaság nemzetközi honlapján olvasható 2006/2007-es jelentésben ugyanis benne van, hogy bár az eladások a világszerte 12 országban jelen lévő üzletlánc csoportjainál mindenhol növekedtek, hazánk kivételt képez ez alól. A fejlesztéseket ugyan folytatják, az eladások mennyiségileg is növekedtek, ám a megszorító intézkedések és a nehezebb gazdasági helyzet miatt a magyarországi profit messze elmarad a várakozásoktól – írja a jelentés. Informátorunk szerint emiatt hamarosan, még év vége előtt több ezer magyar dolgozóját teszi utcára az áruházlánc.
– A Tesco-Globál Áruházak Zrt. jelen üzleti évre vonatkozó adatait csak márciusban tesszük közzé – közölte kérdésünkre a társaság kommunikációs igazgatója. Hardy Mihály ugyanakkor cáfolta a csoportos leépítésről szóló híreszteléseket, arra hivatkozva, hogy a Tesco hazánk legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és második legnagyobb brit befektetője.
*
– A jelenleg 22 ezer embert foglalkoztató Tesco ebben az esztendőben is több milliárd forintot fektetett be hazánkban – mondta, hozzátéve, rosszindulatú félrevezetésről van szó.
Korábban hallani lehetett olyan piaci vélekedéseket, amelyek szerint a multinacionális lánc hazánkban „előre menekül” a szinte hetente nyíló új egységeivel, szakértők szerint ugyanis az intenzív terjeszkedés a romló eredmények javulását célozza.
A Tesco-csoport az év első felében a forgalmát 23,1 százalékkal növelte a külföldi piacokon. Adózás előtti eredménye 1,317 milliárd font volt (2,7 milliárd dollár), s ez 14,3 százalékkal haladja meg a múlt év azonos időszakának eredményét. A szakértők 1,3 milliárd fontos nyereségre számítottak. A Tesco üzletekben a forgalom 23,1 százalékos növekedéssel 6,4 milliárd fontra rúgott. A bővüléshez a kínai, malajziai és thaiföldi üzletek létesítése is hozzájárult, míg a magyarországi hálózat visszahúzta az eredményeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.