Elárulnak bennünket hűségpontjaink?

Kereskedelmi láncok vásárlócsalogató hűségkártyáiról is adatot gyűjthet az adóhatóság, ha a magánszemély vagyongyarapodási vizsgálat alatt áll. Mivel az átvilágítások jövőre folytatódnak, a karácsonyi bevásárlási hullám végére hiteles képet kaphatnak a revizorok, mekkora lábon is élnek a gyanúba keveredett ügyfelek.

2007. 12. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bevált marketingmódszer a kereskedőknél, hogy pontgyűjtő kártyát osztanak a vásárlóknak, így erősítve a törzsvevők áruház iránti hűségét. A SuperShop kártyarendszer a legnagyobb olyan program hazánkban, amelynek több kereskedő, egy benzinkút és egy bank is tagja. A több mint 1,4 millió kártyatulajdonos az OMV-kutak, a Plus diszkontok, a Kaiser’s szupermarketlánc, az OBI- és Photo Hall-üzletekben gazdagítják magukat a forintra váltható bónuszokkal.
Az egyik programban részt vevő vállalat belső köreiből szivárgott ki, hogy azokról az adatokról, amelyek a költekezés során gyűlnek össze a rendszer központi adatbankjában, az adóhatóság is információt kér, ha vagyonvizsgálatkor gyanúba keveredett valaki. Így pontos képet kaphat a revizor arról, mennyi pénzt költünk fogyasztási cikkekre, adott esetben benzinre, s az arányos-e bevallott jövedelmünkkel.
Nem lepte meg erre vonatkozó kérdésünk a SuperShop Kft. marketingigazgatóját. Mint mondta, hallott már a feltételezésről pletykaszinten. Radnóti Brigitta ugyanakkor hangsúlyozta: a hűségkártyák adatai miatt soha nem kereste meg a céget semmilyen hatóság, és nem is adtak ki információt arról, melyik ügyfél mennyi pénzt hagy a pénztáraknál. Állítja, a kártyatulajdonosok biztonságban vannak, hisz az adatok tulajdonosa a SuperShop Kft., míg a hat kereskedelmi partner több mint félezer egységében kihelyezett terminálok és a teljes informatikai rendszer működtetését a K&H bank Csoportszolgáltató Kft. látja el. – Fizikailag a rendszer biztonságos, és az adatkezeléssel kapcsolatban szigorú szabályaink vannak – közölte az igazgató, de hozzátette, hogy a cég jogászai vizsgálják, milyen adatszolgáltatási kötelezettségük van a hatóságok felé egy esetleges megkereséskor. – Ha a hatóság nyomós indokkal és megfelelő jogszabályi indoklással kéri, akkor kötelesek vagyunk átadni egy-egy kártyatulajdonos kiadásairól való kimutatásunkat, az azonosítást szolgáló személyes törzsadatokkal együtt – mondta, elismerve, hogy a vagyongyarapodási vizsgálat elég nyomós indok erre.
Alapból nem vizsgálja az adóhatóság sem a banknál vezetett folyószámlákat, sem a kereskedőknél fizetett vásárlásokat – mondta kérdésünkre az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) szóvivője. Bakonyi Ágnes ugyanakkor elismerte, hogy ha egy magánszemély ellen vagyonosodási vizsgálat folyik, akkor az adóhatóságnak a törvények szerint joga van bekérni a kereskedőtől a gyanús költések igazolását. Ez egy bevált gyakorlat – mondta. Idén tizennégyezer vagyonosodási vizsgálatot indított az APEH.

Karácsonyi buktatók. Sok kereskedelmi egység próbál visszaélni az ajándékvásárlási roham kínálta lehetőségekkel. A kereskedők hajlamosak elfelejteni, hogy a cserelehetőség akciós árukra is vonatkozik, a nagy hajtásra hivatkozva pedig gyakran bújnak ki a jegyzőkönyvfelvétel alól, pedig az minőségi reklamáció esetén kötelező. Ha többféle árat látni az árucikken, mindig a legkisebbet kell fizetni – figyelmeztet közleményében az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és az Országos Kereskedelmi Szövetség.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.