Százmillió forintra büntette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Media Markt hálózatot működtető céget, mert úgy ítélte meg, hogy a május és június közötti időszakban folytatott „Hülye, aki nem ünnepel” reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére – értesült a Napi Gazdaság. A büntetést a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Főfelügyelősége rótta ki összesen 23 írásos bejelentés alapján, az NFH pedig másodfokon jóváhagyta a szankciót.
– A hülyézős születésnapi kampánnyal szemben már számos fogyasztói panasz volt – közölte lapunkkal korábban Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára. Ezért a reklámetikai bizottság eljárást indított, amely során az MRSZ és az Önszabályozó Reklám Testület a Media Markt reklámjait etikailag kifogásolhatónak találta, mondván: az sérti az általános társadalmi etikát. A testületek hangnemváltást sürgetnek, a reklámozó szerint viszont – áll a jegyzőkönyvben – a jubileumi kampány szövege az átlagember hétköznapi stílusát tükrözi.
Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül fogadta a bírságot, ezért fellebbezni fog. Mint elmondta, a kampány előtt kikérték a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást. A multilánc forgalma tavaly 90 milliárd forint volt, amivel vezet az elektronikai kiskereskedelmi piacon.
16 méter magas kútba esett egy három éves gyerek Hatvanban