Százmillióért hülyézett a Media Markt

2007. 12. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Százmillió forintra büntette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Media Markt hálózatot működtető céget, mert úgy ítélte meg, hogy a május és június közötti időszakban folytatott „Hülye, aki nem ünnepel” reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére – értesült a Napi Gazdaság. A büntetést a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Főfelügyelősége rótta ki összesen 23 írásos bejelentés alapján, az NFH pedig másodfokon jóváhagyta a szankciót.
– A hülyézős születésnapi kampánnyal szemben már számos fogyasztói panasz volt – közölte lapunkkal korábban Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára. Ezért a reklámetikai bizottság eljárást indított, amely során az MRSZ és az Önszabályozó Reklám Testület a Media Markt reklámjait etikailag kifogásolhatónak találta, mondván: az sérti az általános társadalmi etikát. A testületek hangnemváltást sürgetnek, a reklámozó szerint viszont – áll a jegyzőkönyvben – a jubileumi kampány szövege az átlagember hétköznapi stílusát tükrözi.
Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül fogadta a bírságot, ezért fellebbezni fog. Mint elmondta, a kampány előtt kikérték a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást. A multilánc forgalma tavaly 90 milliárd forint volt, amivel vezet az elektronikai kiskereskedelmi piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.