Lecsengőben az áruhitelláz?

Idén is jól profitáltak a bankok és a nagyáruházak az év végén: sokan áruhitelből oldották meg a karácsonyi ajándékozást. A kihelyezett kölcsönök összességében viszont már nem érték el a tavalyi szintet.

2008. 01. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Decemberben az emberek többsége akár erőn felül is vállalta, hogy előteremtse a már megszokott ünnepi színvonalat, legtöbbjük ezért hitelből oldotta meg, hogy ajándék is jusson a fa alá. A Magyar Nemzeti Bank adataiból kiderül: az áruhitelezés tavaly augusztusban volt a csúcson, ekkor 107 milliárd forintot vettek fel az emberek, ezután viszont erős csökkenés kezdődött – a háztartások kimerülése, a reálbér romlása miatt. Év végéig visszafogták költéseiket a magyarok, novemberben összesen alig több mint 85 milliárdnyi árukölcsönt igényeltek a bankoknál. Míg 2006 decemberében 106,2 milliárd forinttal nőtt a hazai áruhitel-állomány, addig a tavalyi év végére becslések szerint 100 milliárd körül állhatott meg – ezzel számolt legalábbis a Magyar Bankszövetség.
A Tesco tavaly új pénzügyi partnerrel vágott neki az év végi rohamnak. Áruvásárlási hitelből hatfélét kínáltak a hipermarketekben, karácsony előtt ráadásul megduplázott létszámmal és két hitelpulttal is várták a pénztelen vevőket. A Tesco már az ünnepek előtt jelezte: üzleteiben 40 százalékkal nőtt a felvett hitelek összege. Fejlődött az ötszázezer forintos kerettel használható Auchan kártyán igénybe vehető hitel is, valamint az áruhitel forgalma a karácsonyi időszakban – tudtuk meg az Auchan szóvivőjétől. A Praktikernél viszont a december a legrosszabbul sikerült e tekintetben. A 2006-os ünnepi időszakhoz képest ugyanis tavaly decemberben 30 százalékkal kevesebben vettek drága gépet vagy bútort áruhitelre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.