Balsai István fideszes képviselő hetekkel ezelőtt kérdezett rá a három tárcavezetőnél, hogy a kormány alkalmatlansága, a hazugságok és a megszigorító intézkedések ellensúlyozásaképpen mennyi pénzt költenek közpénzből különféle hirdetésekre, propagandára. Balsai szerint arcátlan és alkotmánysértő módon költik el a minisztériumok az emberek pénzét úgy, hogy rávegyék a polgárokat: olyan döntéseket hozzanak meg a népszavazáson, amelyek ellentétesek a mindennapi érdekeikkel.
A lapunk birtokába került válaszokból szembetűnő Horváth Ágnes egészségügyi miniszter levele, amely agresszív, személyeskedő stílusában is elüt a Bajnai Gordon, valamint a Kiss Péter által jegyzett dokumentumokétól. Horváth Ágnes a konkrét kérdésre válaszolva ugyan elismeri, hogy minisztériuma 834 millió forintot irányzott elő médiakampányra 2008. január 1-je és március 31-e között, de mint levelében fogalmaz: Balsai István és a Fidesz „elrugaszkodik a társadalmi együttélés alapvető elveitől”. Mint fogalmaz, amennyiben a nyilvánvaló egzisztenciális érdek a legfontosabb rendezőelv, akkor az állampolgár elfogadható tevékenysége a feketemunka, az adócsalás, a közterhek egyéb elszabotálása lenne. Horváth válaszában kitér még a Happy End Kft.-re, a millenniumi országjáró, valamint a Széchenyi-terv eredményeit bemutató korábbi kiadványokra is. Az egészségügyi miniszter úgy véli, aki letagadja a vizitdíj fontosságát, a praxisok működtetése, valamint az ellátórendszer egyensúlya vonatkozásában, az Balsai Istvánhoz és a Fideszhez hasonlóan félrevezeti és tudatlanságban tartja az embereket.
Kiss Péter és Bajnai Gordon arról tájékoztatta Balsai Istvánt, hogy a kormány tájékoztatási kötelezettségének, az uniós elvárásoknak tesz eleget a médiakampányokkal, a kabinet „a lehető legtakarékosabban gazdálkodik” az adófizetők pénzével a kommunikáció terén is. A kancellária mintegy 590 millió forintot, míg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – amelyet az önkormányzati miniszter felügyel – 390 millió forintot fordít az év első három hónapjában PR-ra.
Tehát a három minisztérium csak idén, az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordított propagandára. Emlékezetes: a vizitdíjból összesen 13,3 milliárd forintot szedtek be egy év alatt, azaz negyedév alatt 3,3 milliárdot.
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat