Propagandára ment el a vizitdíj fele

Csak idén, az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordít három minisztérium – az egészségügyi, az önkormányzati és területfejlesztési, valamint a kancellária – kommunikációs és reklámkampányra, amelynek egy része összefüggésbe hozható a kormány népszavazási ellenkampányával is – értesült a Magyar Nemzet. A vizitdíjból negyedév alatt 3,3 milliárdot szedtek be.

2008. 03. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balsai István fideszes képviselő hetekkel ezelőtt kérdezett rá a három tárcavezetőnél, hogy a kormány alkalmatlansága, a hazugságok és a megszigorító intézkedések ellensúlyozásaképpen mennyi pénzt költenek közpénzből különféle hirdetésekre, propagandára. Balsai szerint arcátlan és alkotmánysértő módon költik el a minisztériumok az emberek pénzét úgy, hogy rávegyék a polgárokat: olyan döntéseket hozzanak meg a népszavazáson, amelyek ellentétesek a mindennapi érdekeikkel.
A lapunk birtokába került válaszokból szembetűnő Horváth Ágnes egészségügyi miniszter levele, amely agresszív, személyeskedő stílusában is elüt a Bajnai Gordon, valamint a Kiss Péter által jegyzett dokumentumokétól. Horváth Ágnes a konkrét kérdésre válaszolva ugyan elismeri, hogy minisztériuma 834 millió forintot irányzott elő médiakampányra 2008. január 1-je és március 31-e között, de mint levelében fogalmaz: Balsai István és a Fidesz „elrugaszkodik a társadalmi együttélés alapvető elveitől”. Mint fogalmaz, amennyiben a nyilvánvaló egzisztenciális érdek a legfontosabb rendezőelv, akkor az állampolgár elfogadható tevékenysége a feketemunka, az adócsalás, a közterhek egyéb elszabotálása lenne. Horváth válaszában kitér még a Happy End Kft.-re, a millenniumi országjáró, valamint a Széchenyi-terv eredményeit bemutató korábbi kiadványokra is. Az egészségügyi miniszter úgy véli, aki letagadja a vizitdíj fontosságát, a praxisok működtetése, valamint az ellátórendszer egyensúlya vonatkozásában, az Balsai Istvánhoz és a Fideszhez hasonlóan félrevezeti és tudatlanságban tartja az embereket.
Kiss Péter és Bajnai Gordon arról tájékoztatta Balsai Istvánt, hogy a kormány tájékoztatási kötelezettségének, az uniós elvárásoknak tesz eleget a médiakampányokkal, a kabinet „a lehető legtakarékosabban gazdálkodik” az adófizetők pénzével a kommunikáció terén is. A kancellária mintegy 590 millió forintot, míg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – amelyet az önkormányzati miniszter felügyel – 390 millió forintot fordít az év első három hónapjában PR-ra.
Tehát a három minisztérium csak idén, az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordított propagandára. Emlékezetes: a vizitdíjból összesen 13,3 milliárd forintot szedtek be egy év alatt, azaz negyedév alatt 3,3 milliárdot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.