Nem hiányzott a magyar élelmiszer-kereskedelem szereplőinek a német keménydiszkont- hálózat megjelenése – vélik a szakértők az Aldi heteken belül várható nyitásával kapcsolatban. Az újabb áruházlánc megjelenése némileg ronthatja a külkereskedelmi egyensúlyt. Az Aldi hatása emellett az élelmiszerárak féken tartásában mutatkozhat meg. A hetente kétszer akciókat ígérő óriásdiszkont évek óta készül a magyarországi színre lépésre, s úgy hírlik, a tervezett 400 hazai üzletből idén 20-25-öt nyitna meg a hazai nagyközönség előtt. Piaci források szerint a lánc az első néhány évben 1,3 milliárd forintos beruházásra készül hazánkban. A sajtó és a versenytársak előtt is titkolózó Aldi első áruházai március végén, április elején nyitnak Pécsett, Mosonmagyaróváron, Gyulán, Debrecenben, Dunaföldváron, Budapesten, Budakeszin, Törökbálinton, Nyíregyházán, Piliscsabán, Jászberényben. Az Index internetes hírportál információi szerint legalábbis ezek azok a települések, ahol az 1500-2000 négyzetméteres áruházak már kulcsrakészen állnak. A megszorítások miatt az olcsóbb árakra fokozottan érzékeny magyar lakosság egyre inkább előnyben részesíti a diszkontokat. E boltok piaca ugyanis folyamatosan duzzad: mára összesen mintegy félezer Lidl, Plus, Penny Market és Profi diszkontüzlet működik országszerte.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban