A magyarországi kereskedelembe nemrég berobbant Aldi hálózat nem is olyan olcsó, mint ahogy azt korábban beharangozták – derül ki a Nielsen piackutató vállalat tegnapi jelentéséből. A nyitás napján tett látogatás során ugyanis kiderült, hogy a német keménydiszkont-lánc árszínvonala nem alacsonyabb a többi jelen lévő hálózaténál. Csekély kivételtől eltekintve ráadásul az Aldi kínálata ismeretlen a magyar vásárlónak: polcain saját márkás, importterméket kínál vagy egyszerűen márkanév nélküli, bérgyártatásban készült árucikkeket.
Az Aldi választékának 94 százalékát az élelmiszerek, a háztartási vegyi áruk és a testápoló szerek alkotják. A napi fogyasztási cikkek körén kívül az első napon többek között az akciós fűnyíró gép, a százezres LCD tévé és a vizes porszívó is megtalálható volt a vevőcsalogató kínálatban. A piacra lépés legkorábbi szakaszában az Aldi a Tiszántúlra fókuszált, s a főváros agglomerációjához tartozó Piliscsabán és Pécsett nyitotta meg első öt üzletét. Ezeket tegnap újabb nyitások követték, az ország négy pontján.
A következő három évre szóló bérmegállapodás is azt jelzi, hogy középtávon is javul a tervezhetőség a gazdaságban