Pótmilliárdok központi propagandára

További 1,6 milliárd forintot biztosított kommunikációs kiadásokra az eddig rendelkezésre álló egymilliárd mellé a kormány múlt heti döntésével. A mostani pénzt a költségvetés általános tartalékából csoportosítják át kommunikációs feladatokra, így egyebek mellett nyomdai, terjesztési szolgáltatásokra, médiatervezési, reklámügynökségi feladatokra fordítják majd – értesült a Napi Gazdaság.

2008. 05. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Balsai István, a Fidesz országgyűlési képviselője a hírre tegnap úgy reagált: felesleges többet költenie a kormánynak magára, csak az előre hozott választásokra fordított kommunikációs pluszösszegek elfogadhatók a Fidesz számára. – Minden forint, amit a kormány magára költ, már fölösleges és káros kiadás. Kizárólag az a kiadás indokolt, amely a kormány lemondásával és az előre hozott választások kiírásával kapcsolatos – fogalmazott a honatya. Végül kiemelte: senki nem hatalmazta fel a kormányt arra, hogy a tavaly elfogadott költségvetéstől eltérve erősítse a kisebbségi kormányzás kommunikációját.
*
A Kormányszóvivői Irodán azt közölték, hogy a lakossági tájékoztatásra korábban elkülönített keretből biztosították a többi között az Új Magyarország-kiadvány megjelenését, illetve a közlekedésbiztonsági és fogyasztóvédelmi tájékoztatást. – Balsai István szavai csak a Fidesz hataloméhségét erősítették meg – hangoztatta Budai Bernadett. A kormányszóvivő azt állította, hogy a kormány nem magára, hanem tájékoztatásra fordítja azt a forrást, amelynek átcsoportosításáról a jogszabályoknak megfelelően hozott döntést.
Emlékezetes ugyanakkor, hogy az előző keret kimerítésének egyik indokaként megemlített Új Magyarország-kiadvány, amelyet az ország összes háztartásába eljuttattak, valójában nem a kormány programját népszerűsítette, hanem néhány kisebb cikket leszámítva az MSZP és az SZDSZ kampánycélját szolgálta. A lap javarészt a vizitdíj és a napidíj előnyeiről szólt.
Idén már több milliárd forintot szórt el a kormányzat propagandacélokra, a megszorítások sulykolására. Amint arról beszámoltunk, az egészségügyi tárca mintegy 830 millió forintot költött az egészségügyi „reformok” propagálására. Ezután 275 millió forintot emésztett föl az Új Magyarország-kiadványok gyártása és kiszállítása, noha a terjesztéssel megbízott cég tönkremenetele miatt sokan meg sem kapták a brosúrákat, vagy csak késve jutottak hozzájuk. Februárban derült ki, hogy a kancellária szerződést hosszabbított a Mediaedge:cia Hungary Kft.-vel a „kormányzati kommunikáció és kampánysorozat médiatervezési és -vásárlási feladataira”. A szerződés értéke nyolcszázmillió forint volt, mint ahogy tavaly is ugyanekkora értékben írtak velük alá megállapodást, de azt az összeget néhány hónap alatt fölélték. Emellett a kancellária szerződést hosszabbított a Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft.-vel is a kormányzati kommunikáció nyomdai munkálatainak elvégzésére, háromszázmillió forint értékben.
Áprilisban a fogyasztóvédelem, a közlekedésbiztonság és az egészségügy területén elért állítólagos „eredmények” megismertetésére fordítottak százhúszmillió forintot. A napokban pedig arról adtunk hírt, hogy bruttó háromszázmillió forintos szerződést kötött a kancellária a Merlin Communications Kft.-vel „PR- és rendezvényszervezési szolgáltatásokra”. Ismert, ez a cég szervezhette 664 millió forintért a vérbe fojtott 2006. október 23-i állami rendezvényeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.