Balsai István, a Fidesz országgyűlési képviselője a hírre tegnap úgy reagált: felesleges többet költenie a kormánynak magára, csak az előre hozott választásokra fordított kommunikációs pluszösszegek elfogadhatók a Fidesz számára. – Minden forint, amit a kormány magára költ, már fölösleges és káros kiadás. Kizárólag az a kiadás indokolt, amely a kormány lemondásával és az előre hozott választások kiírásával kapcsolatos – fogalmazott a honatya. Végül kiemelte: senki nem hatalmazta fel a kormányt arra, hogy a tavaly elfogadott költségvetéstől eltérve erősítse a kisebbségi kormányzás kommunikációját.
*
A Kormányszóvivői Irodán azt közölték, hogy a lakossági tájékoztatásra korábban elkülönített keretből biztosították a többi között az Új Magyarország-kiadvány megjelenését, illetve a közlekedésbiztonsági és fogyasztóvédelmi tájékoztatást. – Balsai István szavai csak a Fidesz hataloméhségét erősítették meg – hangoztatta Budai Bernadett. A kormányszóvivő azt állította, hogy a kormány nem magára, hanem tájékoztatásra fordítja azt a forrást, amelynek átcsoportosításáról a jogszabályoknak megfelelően hozott döntést.
Emlékezetes ugyanakkor, hogy az előző keret kimerítésének egyik indokaként megemlített Új Magyarország-kiadvány, amelyet az ország összes háztartásába eljuttattak, valójában nem a kormány programját népszerűsítette, hanem néhány kisebb cikket leszámítva az MSZP és az SZDSZ kampánycélját szolgálta. A lap javarészt a vizitdíj és a napidíj előnyeiről szólt.
Idén már több milliárd forintot szórt el a kormányzat propagandacélokra, a megszorítások sulykolására. Amint arról beszámoltunk, az egészségügyi tárca mintegy 830 millió forintot költött az egészségügyi „reformok” propagálására. Ezután 275 millió forintot emésztett föl az Új Magyarország-kiadványok gyártása és kiszállítása, noha a terjesztéssel megbízott cég tönkremenetele miatt sokan meg sem kapták a brosúrákat, vagy csak késve jutottak hozzájuk. Februárban derült ki, hogy a kancellária szerződést hosszabbított a Mediaedge:cia Hungary Kft.-vel a „kormányzati kommunikáció és kampánysorozat médiatervezési és -vásárlási feladataira”. A szerződés értéke nyolcszázmillió forint volt, mint ahogy tavaly is ugyanekkora értékben írtak velük alá megállapodást, de azt az összeget néhány hónap alatt fölélték. Emellett a kancellária szerződést hosszabbított a Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft.-vel is a kormányzati kommunikáció nyomdai munkálatainak elvégzésére, háromszázmillió forint értékben.
Áprilisban a fogyasztóvédelem, a közlekedésbiztonság és az egészségügy területén elért állítólagos „eredmények” megismertetésére fordítottak százhúszmillió forintot. A napokban pedig arról adtunk hírt, hogy bruttó háromszázmillió forintos szerződést kötött a kancellária a Merlin Communications Kft.-vel „PR- és rendezvényszervezési szolgáltatásokra”. Ismert, ez a cég szervezhette 664 millió forintért a vérbe fojtott 2006. október 23-i állami rendezvényeket.

Új részletek derültek ki a Huszti testvérek tragédiájáról