Valódi hibrid lesz az autó, hisz a meghajtásáról egyaránt gondoskodik a beépített napelem, a kerekek által töltött akkumulátor, illetve a különféle üzemanyagokkal is működő belső égésű motor. A háromszemélyes jármű hossza 3,12, szélessége 1,92 méter, teljesítménye tíz kilowatt. Tömege összesen 270 kilogramm, így ennek, valamint legömbölyített formájának köszönhetően másfél liter hagyományos üzemanyaggal beéri száz kilométerenként, ami a mai átlagos autók fogyasztásának ötöde. Szén-dioxid-kibocsátása 20-33 gramm, ez negyede a legkorszerűbb kocsikénak.
A járművet három év munkával fejlesztette ki az őriszentpéteri székhelyű ANTRO Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. Hegedüs Zsolt, a cég ügyvezetője lapunknak elmondta, eddig kétszázmillió forintot fordítottak fejlesztésre, az összeget országos, regionális, uniós pályázatokon nyerték, illetve a munkában befektetőként vett részt az MKB Eurólízing. A tervek szerint 2012-ben kezdődő sorozatgyártás beindításához további kockázati befektetők bevonására lesz szükség, az előzetes tárgyalások alapján az ügyvezető kedvezőnek látja hozzáállásukat. Megfogalmazása szerint egy ilyen projekt finanszírozása nem kizárólag profit, hanem hosszú távú szemlélet kérdése. Az egyre emelkedő olajárak miatt ugyanis egyre több pénzintézet, szervezet látja a jövőt az alternatív fejlesztésekben.
A jármű váza és karosszériája szénszálas kompozitból készült. A hármas hibrid hajtást a legmodernebb lítiumion akkumulátorok, illetve a pedálgenerátorok teremtik meg, amelyet az utasok testi erejükkel hajthatnak. A tetőn elhelyezett napelemek városi sebesség mellett naponta átlagosan 15-25 kilométer megtételére elegendő energiát gyűjtenek össze.
Az autó várható ára Hegedüs Zsolt szerint még nem ismert, de az értékesítés megkezdésekor az alsó
-középkategóriás kocsikéval lesz egyenlő. Lapunk kérdésére, hogy a drága alapanyagokból épülő jármű árát miként tudják alacsonyan tartani, az ügyvezető elmondta: a felhasznált high-tech termékek ára folyamatosan csökken, s ezt ők már belekalkuláltak számításaikba. Fő költség az alkatrészek gyártása, amit a világ minden táján, kis üzemekben kívánnak megvalósítani, ugyanitt folyik majd az összeszerelés is. Legnagyobb fejlesztésük a korábban kézzel készített anyagok előállításának automatizálása.
Feltámadt a BL-győztes, óriási meccsen lett Európa új királya
