Európa új tenorcsillaga

A közönség kitörő lelkesedéssel, állva tapsolt a huszonhét éves Brickner Szabolcsnak, amikor bejelentették, ő nyerte az énekesek Fabiola királynéról elnevezett díját az Erzsébet királynő zenei versenyen Brüsszelben. A szakmában ezt a versenyt tartják nemcsak világelsőnek, de a legnehezebbnek is.

2008. 06. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

(Brüsszel)

Nyolcvannyolc óta, mióta a versenyen „hanggal” is nevezni lehet, magyar tenorénekes még nem nyert díjat az Erzsébet királynő zenei versenyen. A versenyzőket hatalmas médiafigyelem kísérte: az Arte, a francia–német európai kulturális csatorna végig élőben közvetítette a versenyt és a 24-i díjkiosztót; a „fél ország” róla beszélt Belgiumban, Európa és a világ is megismerhette a magyar nyertest. A világsajtó szerint Brickner Szabolcs az első díj bejelentése után a meglepetéstől és meghatottságtól „szólni nem tudott”.
Nem egészen így volt, mondta a fiatal énekes Robák Ferenc belgiumi magyar nagykövet szervezésében tartott sajtóreggelin, amelyen részt vett Reményi Krisztina, a Brüsszeli Magyar Kulturális Intézet művészeti igazgatója is, aki a nagykövettel versengve segítettet és „drukkolt” Brickner Szabolcsnak. A tenorénekes eddig Magyarországon 6-7 országos versenyen vett részt. Első nemzetközi versenyén négy évvel ezelőtt második díjat kapott Németországban, ahová hoszszabb időre visszatért: zenei diplomája után most fejezi be kétéves stúdiumát Augsburgban. A zenével akkor ismerkedett meg, amikor hatéves korában zongorát kapott, amit alig ért fel; karrierjét kiskorában klarinétosként kezdte, de azután, mint mondta, rátalálta az éneklésre, az éneklés pedig őrá.
Érdekesség, hogy családjában nem volt zenész felmenő. Édesapja ugyan amatőrként meg-megszólaltatta a hegedűt, édesanyjának pedig szép hangja van, de jellemző, tette hozzá, hogy „bátyám olyan botfülű, hogy az hihetetlen”.
Az Erzsébet királynő verseny megnyerése hatalmas lehetőséget nyit előtte – az ügynökök tolonganak érte.
A legjobb európai színházakban szeretne főszerepet énekelni, amit „talán sikerül elérni” a következő öt évben. Természetesen Magyarországon is boldogan fellép, ha kap megfelelő szerepet.
Azt is elmondta a sajtónak, hogy „szerepálma” az Othello, amit „majd ötvenévesen” fog elénekelni.
Brickner kemény munkával érte el eddigi kimagasló sikerét. Elmesélte: tavaly a világ legnagyobb tenorja, Nicolai Gedda nyolcvankettedik születésnapjára gratulált levélben, amihez saját hangját mellékelte CD-n. Egy szép napon csöngött a telefon és egy hang szólalt meg: „Jó reggelt, Nicolai Gedda vagyok”. „Nem akartam hinni a fülemnek”, mesélte.
Azóta Brickner Szabolcs többször is járt Geddánál, a Genf melletti kis faluban, ahol él, hogy tanuljon tőle.
Hogy mennyi időt gyakorol? Naponta mintegy másfél órát, feleli. Az éneklés mintegy hetven százalékban mentális munka, a többi gyakorlás. Az adottság csak az alap, teszi hozzá.
A sajtóbeszélgetés végén visszatér a díjkiosztás pillanataira: „Bocskai-szerű díszmagyarba öltöztem és Fabiola királyné – aki nem is egyszer járt Magyarországon – azonnal felismerte”.
A magyar közönség augusztus 15-én találkozhat vele, amikor a Margitszigeten feleségével, a szoprán énekművésznő Hajnóczy Júliával lép fel a Rómeó és Júliában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.