Egy magyar házaspár – K. L. és felesége – április 6-án kora délután Brüsszelben várt arra, hogy SMS-üzenetet kapjon a minibusz érkezéséről, amely a Brüsszeltől ötven kilométerre fekvő Charleroi repülőtérre vitte volna őket, ahonnan a Wizz Air légitársaság gépe indult Budapestre. Másfél kilométerre tőlük H. K. fogorvos lányával együtt ugyanerre a minibuszra várt. A fiatal házaspár egyre nyugtalanabb lett, mert se SMS, se minibusz nem érkezett a megadott időpontban, holott ugyanezt a szolgáltatást vették igénybe három nappal korábban a repülőtérről Brüsszelbe. Az utolsó pillanatban a házaspárt vendéglátójuk vitte ki a reptérre. A fogorvos pedig kocsiba ült, hogy időben kiérjen. Parkolásáért 70 eurót fizetett, plusz 72 eurót a minibuszért, amely fejenként egy irányban 18 euróba kerül, s mely összeget természetesen az internetes foglaláskor, előre kifizette. A wizzair.com honlapról igen nehézkesen elérhető repülőtéri transzferjárat internetes honlapján telefonszámnak hűlt helye.
K. L.-né április 8-án panaszlevelet írt a – vélhetőleg magyar – cégnek, amit továbbított a Wizz Airnek is, amely a charleroitransfer.com honlapja szerint partnercége. A Wizz Air automatikus választ küldött, amely szerint az érdemi tájékoztatásra harminc napnál is többet kell várni. A charleroitransfer.com vállalat április 22-én válaszolt a panaszra, amely szerint 24 órán belül kezdeményezik a visszautalást. Miután hiába várták a pénzt, K.-né április 28-án újabb panaszt küldött a cégnek. Május 28-ig erre szintén nem érkezett válasz. A brüsszeli fogorvos ugyanilyen sikertelenül járt visszaigénylésével. Hogy a gépet hányan késték le, vagy hányan fizettek az utolsó pillanatban a távolság miatt százötven eurót taxiért, nem tudni.
Tény, a nyolcszemélyes kisbusz általában megtelt, és a szolgáltatást igénybe vevők elégedettek voltak. A kisbuszon először egy magyarul beszélő, igen udvarias vezető teljesített szolgálatot, majd – az utasok elmondása szerint – egy belga sofőr, aki többször nézte a GPS-t és a mobiltelefonját, mint az utat. A cég honlapján jelezte, hogy technikai gondok miatt szünetel a szolgáltatás, majd később tudatta, ismét elindította a járatokat. Ezt lapunk tesztelte is. Május 22-én indultunk a kisbusszal a repülőtér felé. A buszban a tudósító volt az egyetlen utas. Május 27-én az udvarias és segítőkész belga buszvezető ismét csak egyetlen utassal indult útnak Charleroi-ból Brüsszelbe.
A helyzet azonban gyökeresen megváltozott. A tegnap Budapestről érkező két utasra – noha befizettek a „transzferre” – már senki nem várt. A repülőtéren elmondták, hogy a cég csődbe jutott. A tulajdonosok nyilván éppen úgy „kárpótolják” majd a belga buszsofőrt, mint a becsapott utasokat.
Apáti Bence: Magyar Péter 25 milliós kérdése - kép