K. G.: A legfontosabb talán az, hogy biztonságban, a saját lakásukban. Minden hónap harmadik napjáig utaljuk számukra a havi járadékot, tehát ez állandó, rendszeres pluszjövedelmet jelent ügyfeleinknek. A szerződéskötéskor rögtön kézhez kapják a lakás értékének egy részét, ez akár több millió forintos tétel is lehet. Sokan a lakás korszerűsítésére fordítják ezt a pénzt, így még nagyobb kényelemben élhetnek otthonukban.
N.: Merthogy a lakásért életjáradék programjuk lényege, hogy az ügyfél a szerződéskötéskor egyszeri nagyobb összeget kap, majd élete végéig havi járadékot, és emellett a lakásában él, nem kell idősotthonba költöznie.
K. G.: Így igaz, ennek a konstrukciónak az a lényege, hogy az idősek saját lakásuk kényelmében élvezhetik a megemelkedett havi jövedelmüket. Egyébként fizetjük a közös költséget és az ingatlan biztosítását is. Ezen túl műszaki szolgálatunk segít a lakással kapcsolatos műszaki problémák megoldásában.
N.: Az anyagi biztonság és a kényelmes élet mellett mit kínálnak még?
K. G.: Azt tapasztaljuk, hogy ügyfeleink, amint az anyagi gondok nem terhelik őket, elkezdik másként látni a világot. Magabiztosabbak, derűsebbek lesznek, és hamar hozzászoknak, hogy már nem kell feladniuk a régebbi, megszokott életformájukat. Újra járhatnak például rendszeresen nyaralni, szórakozni. Kihasználják azokat a lehetőségeket, amelyeket az életjáradék kínál, és jobban élnek, mint előtte.
N.: Van-e megoldásuk azoknak, akik ennél is több gondoskodást, esetleg ápolást igényelnek?
K. G.: A célunk az, hogy minden hozzánk forduló nyugdíjasnak a saját személyére szabott megoldást kínáljuk. Aki igényli, annak ellátó- szolgálatunk segít a bevásárlásban, takarításban vagy a gyógyszerei kiváltásában. Ezen túl a szolgálat nemcsak tartós, 24 órás otthon ápolást vállal, hanem egy segélyhívó rendszerrel hirtelen baj esetén is megoldott a szakszerű segítség.
N.: Értem, akkor tehát az anyagi és a személyes biztonságra is gondoltak. De valóban hosszú távú ez a megoldás? Sokan félnek a magas inflációtól. Mennyire értékálló a járadék?
K. G.: A járadék mindig az infláció mértékének megfelelően emelkedik. Az infláció növekedésének nálunk, más szolgáltatókkal ellentétben, nincs felső határa. Ez azt jelenti, hogy a mi járadékunk akkor is arányosan nő, ha extrém módon magas az infláció.
N.: Ez megnyugtatóan hangzik. Beszéljünk egy kicsit a szerződés biztonságáról is, hiszen ez is fontos kérdés.
K. G.: Igen, egyetértek, ez az egyik legfontosabb kérdés! A szerződéskötéskor rögtön bejegyeztetjük a Földhivatalnál ügyfelünk holtig tartó használati és életjáradéki jogát. A szerződésben azt is vállaljuk, hogy amennyiben nem tudnánk fizetni a havi járadékot, a lakás tulajdonjoga visszaszáll ügyfeleinkre. Mégpedig úgy, hogy az addig fizetett pénzt megtarthatják. Ez azért is figyelemre méltó, mert ezt a piacon egyedül a Hild nyújtja ügyfeleinek.
N.: Egyébként mire kell odafigyelni egy életjáradék-szerződés megkötésekor?
K. G.: Azt szoktuk mondani, hogy ez egy életre szóló döntés: nincsenek lényegtelen részletek, minden fontos – ezért a mi szerződéseinkben nincsen apró betűs rész. Nincs rejtegetnivalónk, ügyfeleinket arra biztatjuk, hogy aláírás előtt mutassák meg családjuknak, saját ügyvédjüknek is a szerződés tervezetét. Így aztán mára elmondhatjuk, hogy több, mint ezer ügyvéd ajánlotta már szerződésünket aláírásra. Az őszinteséget már több mint 2000 ügyfelünk hálálja meg.
N.: Van arra lehetőség, hogy a nyugdíjasok találkozzanak a már meglévő ügyfeleikkel? Hiszen ők a leghitelesebb véleményformálók.
K. G.: Természetesen, az érdeklődőket szeretettel várjuk a Hild Klubban, minden hétköznap délután három órától. Belekóstolhatnak a Hild család életébe, megtapasztalhatják, milyen a gondtalan, jó kedélyű idősek csapatához tartozni, de akár a nyaraláshoz, kirándulásokhoz is találhatnak útitársat.
További, életjáradékkal kapcsolatos
információk:
HILD – 1054 Budapest, Széchenyi u. 1.
Tel.: 06 40/200-645
(helyi tarifával hívható telefonszám),
vagy: 06-1/887-5600
Luke Littler megint a szurkolók ellensége volt, a világbajnok csattanós választ adott rá
