Jóval az átlag felett, csaknem húsz százalékkal nőtt tavaly a magyarországi szupermarketek élelmiszer-forgalma, dacolva az áremelésekkel és a háztartások csökkenő kiadásaival – közölte a Niel-sen piackutató vállalat. 2007-ben és az idei év első negyedében emiatt tovább nőtt a Spar, a Kaiser’s, a Match és a Tesco szupermarketek piaci részesedése, egyéb bolttípusok, leginkább az önálló szakboltok kárára. 2007-ben 23, az idén eddig kilenc új egységet nyitottak a külföldi tőkéből terjeszkedő szupermarketláncok, s ezzel számuk hazánkban 406-ra emelkedett. A láncok terjeszkedése idén sem áll meg.
A Nielsen felmérései szerint főként húskészítményeket, sajtokat, tejfölt, joghurtot, hűtött, szeletes édességet és gyümölcslevet vásárol a szupermarketekben a magyar. Nem elhanyagolható ugyanakkor a tészták, az édes kekszek, a margarin, a jégkrém, a cukorka, s a szeletes csokoládé keresettsége sem e láncoknál, ahogy a háztartási vegyiárut is egyre inkább a nagyobb eladóterű, gyakori akciókkal csábító üzletek polcain keressük.
Eközben tegnap kiderült, az euróövezetben áprilisban 0,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, és 2,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Ez annak a jele, hogy az eurózónában a gazdasági növekedés az idén várt lassulásának „fő felelőse” a bérmérséklettel, gyors benzinár- és élelmiszerár-emelkedéssel és a hitelfeltételek szigorodásával sújtott lakossági fogyasztás lesz. Az elemzők egyébként csak 0,3 százalékos kiskereskedelmi visszaesést vártak márciushoz képest.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!