Budapest új metróvonalának építése miatt kialakult közlekedési gondokért cserébe az óriásberuházással párhuzamosan megvalósuló felszíni fejlesztések szolgálhatnak vigaszul – már ahol történik ilyen. A metróállomások feletti területek rendezése – például a Móricz Zsigmond körtéren, a Kálvin téren, a Bosnyák téren –, vagy a Szabadság híd felújítása már biztosan végbemegy, Budapest egyik fő közúti útvonalának, a Thököly útnak a felújítása ugyanakkor a korábbi tervekkel ellentétben elmaradhat. A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi, tavaly decemberi határozata szerint ugyan szeptemberben el kellene kezdeni a rekonstrukciós munkálatokat, a főváros vezetésében azonban – mint azt az Index internetes hírportál megtudta – vita támadt arról, hogy valóban érdemes-e belekezdeni a fejlesztésbe.
A nézetkülönbség abból fakad, hogy a felújítás tervezett költségei másfél milliárd forintra rúgnak, ám ez csak ideiglenes, két-három évre szóló megoldást jelentene. A kétségkívül legrosszabb minőségű fővárosi utak egyikének számító Thököly útnak ennyi pénzért csak a legfelső, kopó rétegét lehet lecserélni, azaz a kockakőborítást egy ideiglenes aszfaltréteg váltaná mind az erzsébetvárosi, mind a zuglói szakaszon. Az igazi, teljes pályaszerkezetet érintő felújítás csak 2011 után, a 4-es metró Bosnyák téri folytatásával, az állomásépítésekkel egy időben kezdődhetne el, ráadásul nemrég derült ki az is, hogy a Thököly út ideiglenes felújítására nem lehet állami támogatást igényelni. A tavalyi év októberéig úgy festett, hogy a rekonstrukcióra fordítandó öszszeget a 4-es metró építésének költségvetése tartalmazza, ám időközben a metróbüdzsé elszaladt, ezért csökkenteni kellett a benne szereplő tételeket. Mint internetes laptársunk megtudta, a városvezetés a legutóbbi kabinetértekezleten úgy döntött, hogy a tervezőnek június végéig le kell tennie az asztalra a konkrét és pontos költségeket tartalmazó terveket, és annak ismeretében lehet dönteni a kérdésben.
Mindeközben hamarosan sor kerül az első kapavágásokra a Bosnyák téren, a Központi Építészeti-Műszaki Tervtanács ugyanis elfogadta az Echo Investment lengyel fejlesztőcsoport által megvalósítandó Mundo városközpont terveit. A 2009 tavaszán induló, 40 milliárd forint összértékű fejlesztés keretében 900 férőhelyes parkoló – ebből 400 P+R – építését és a környező utcák rekonstrukcióját is vállalta a beruházó cég, a 65 ezer négyzetméternyi kereskedelmi egység és 30 ezer négyzetméternyi irodaterület megvalósítása mellett.
A strandon lopkodta a slusszkulcsokat a két tinédzser, elég nagy eredményeket értek el két nap alatt
