Vita a Thököly út felújítása körül

Bodacz Péter
2008. 06. 28. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest új metróvonalának építése miatt kialakult közlekedési gondokért cserébe az óriásberuházással párhuzamosan megvalósuló felszíni fejlesztések szolgálhatnak vigaszul – már ahol történik ilyen. A metróállomások feletti területek rendezése – például a Móricz Zsigmond körtéren, a Kálvin téren, a Bosnyák téren –, vagy a Szabadság híd felújítása már biztosan végbemegy, Budapest egyik fő közúti útvonalának, a Thököly útnak a felújítása ugyanakkor a korábbi tervekkel ellentétben elmaradhat. A Fővárosi Közgyűlés legutóbbi, tavaly decemberi határozata szerint ugyan szeptemberben el kellene kezdeni a rekonstrukciós munkálatokat, a főváros vezetésében azonban – mint azt az Index internetes hírportál megtudta – vita támadt arról, hogy valóban érdemes-e belekezdeni a fejlesztésbe.
A nézetkülönbség abból fakad, hogy a felújítás tervezett költségei másfél milliárd forintra rúgnak, ám ez csak ideiglenes, két-három évre szóló megoldást jelentene. A kétségkívül legrosszabb minőségű fővárosi utak egyikének számító Thököly útnak ennyi pénzért csak a legfelső, kopó rétegét lehet lecserélni, azaz a kockakőborítást egy ideiglenes aszfaltréteg váltaná mind az erzsébetvárosi, mind a zuglói szakaszon. Az igazi, teljes pályaszerkezetet érintő felújítás csak 2011 után, a 4-es metró Bosnyák téri folytatásával, az állomásépítésekkel egy időben kezdődhetne el, ráadásul nemrég derült ki az is, hogy a Thököly út ideiglenes felújítására nem lehet állami támogatást igényelni. A tavalyi év októberéig úgy festett, hogy a rekonstrukcióra fordítandó öszszeget a 4-es metró építésének költségvetése tartalmazza, ám időközben a metróbüdzsé elszaladt, ezért csökkenteni kellett a benne szereplő tételeket. Mint internetes laptársunk megtudta, a városvezetés a legutóbbi kabinetértekezleten úgy döntött, hogy a tervezőnek június végéig le kell tennie az asztalra a konkrét és pontos költségeket tartalmazó terveket, és annak ismeretében lehet dönteni a kérdésben.
Mindeközben hamarosan sor kerül az első kapavágásokra a Bosnyák téren, a Központi Építészeti-Műszaki Tervtanács ugyanis elfogadta az Echo Investment lengyel fejlesztőcsoport által megvalósítandó Mundo városközpont terveit. A 2009 tavaszán induló, 40 milliárd forint összértékű fejlesztés keretében 900 férőhelyes parkoló – ebből 400 P+R – építését és a környező utcák rekonstrukcióját is vállalta a beruházó cég, a 65 ezer négyzetméternyi kereskedelmi egység és 30 ezer négyzetméternyi irodaterület megvalósítása mellett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.