A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) álláspontja szerint jogszabálysértő, ha a kereskedő az autóra nyújtott jótállást feltételekhez köti. A jelenlegi gyakorlat szerint újonnan vásárolt autók esetén a fogyasztók csak akkor érvényesíthetik a jótállásból eredő jogaikat, ha eleget tesznek a márkakereskedések által előírt feltételeknek, így saját költségükre a személygépkocsit meghatározott kilométerenként vagy időszakonként ellenőrzésre viszik az arra kijelölt márkaszervizekbe. Ez a fogyasztóknak – a működtetési költségeken felül – több tízezer forintos többletköltséget jelent akkor is, ha nem használják az autót. Az autó alkatrészei, tartozékai bizonyos használati idő után felújításra, kicserélésre szorulnak, így műszaki és egyéb okok indokolhatják a rendszeres, kötelező átvizsgálást és alkatrészcserét, de garanciális időszakban ezért – a FEOSZ szerint – nem számítható fel külön díj a fogyasztóknak. Az ezzel járó költségeket a jótállási idő alatt a kereskedőknek kell viselniük.
A FEOSZ fogyasztói panasz alapján közérdekű keresetet indít – a jogszabálysértő gyakorlatot folytató egyik márkaképviselet – a Honda Hungary Kft. ellen. Kovács Krisztina, a FEOSZ sajtószóvivője elmondta, tudomásuk van arról, hogy több társaság is hasonló gyakorlatot folytat, s panasz esetén azokkal szemben is megindítják a közérdekű keresetet.
Menczer Tamás elárulta, mi a legnagyobb különbség a fideszesek és Magyar Péter között + videó
