A propaganda és az igazság

Pilári Darinka
2008. 07. 07. 19:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mit teszünk a nyugdíjasok biztonságáért? – teszi fel a kérdést a kormány Új Magyarország című propagandakiadványa. A válaszból rögtön megtudjuk: a gyorsan növekvő nyugdíjak nem csupán megőrizték vásárlóerejüket, de 42 százalékkal növelték is értéküket. Igaz, a diagram csak a 2008-ban várható szintet vetíti az olvasó szeme elé.
A szakmailag önálló, országos hatáskörű Központi Statisztikai Hivatal az árváltozásokról készült felmérése azonban rámutat, az elmúlt két évben a nyugdíjasok és az aktív keresővel rendelkező háztartások között soha nem látott mértékben megugrott a különbség, aminek hátterében egyebek mellett a 2006-ban a társasági adó általános mértékének 16-ról 20 százalékra emelése és a gázár 30 százalékos drágulása áll. Erről Pukli Péter, a KSH elnöke is beszélt a héten a Pallas Páholy Nyugdíjas Fóruma előtt.
Míg a fogyasztói árindex tavaly 8 százalékkal volt magasabb, mint 2006-ban, addig a nyugdíjas fogyasztói árindex 10,7 százalékkal. Ebben nagy szerepet játszott, hogy az élelmiszerek árai például az átlagosnál nagyobb mértékben, 12 százalékkal emelkedtek. A drágulások pedig különösen érintették azt az 1,3 millió nyugdíjasháztartást, amelynek egyharmadában egyedül élő nők élnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.