A pécsi repteret 2006-ban, az országgyűlési választások előtti kampányban adta át a város akkori szocialista polgármestere, Toller László és Szili Katalin házelnök. A létesítmény felhúzása megközelítőleg négymilliárd forintba került, ám a működtetésére, – azaz a Pécs– pogányi Repülőteret Működtető Kft.-re – azóta is évente több mint százmilliót költenek a tulajdonos önkormányzatok, Baranya megye és Pécs városa.
A számítások szerint a kiadások a következő években sem fognak változni, s akár évi 150 milliós támogatást is „lenyelhet” a légikikötő. A működtetést akkor lehetne nullszaldóssá vagy nyereségessé tenni, ha legalább százezer utas fordulna meg a repülőtéren, ám egyelőre a magángépforgalom mellett mindössze három utazási céggel kötöttek megállapodás. Ezek alapján egyelőre csak Korfura indulnak – hetente háromszor – charterjáratok, amelyeken maximum ezerötszázan utaznak majd.
A megyei önkormányzat éppen ezért fontolóra veszi, hogy megválik a kft.-ben birtokolt 50 százalékos tulajdonától.
Hargitai János (Fidesz–KDNP), a megyei közgyűlés elnöke a napokban Pécs polgármesterével, Tasnádi Péterrel egyeztetett. Ennek során első körben arra jutottak, hogy a megyei önkormányzatnak a kft. fenntartására kötött szolgáltatási szerződésben foglalt kötelezettségvállalását – 2006-ban 20 millió forint, 2007-től öt éven keresztül pedig maximum évi 25 millió forint – Pécs elengedné. Bár a két tisztségviselő erre nem tért ki, de a városi szakemberek ragaszkodtak ahhoz, hogy az engedmény fejében Pécs többségi tulajdont szerezzen a társaságban.
A közgyűlés elnöke szerint a folyamatok felgyorsítása érdekében a közgyűlés elé viszik a szolgáltatási szerződés felülvizsgálatát, s a képviselők dönthetnek arról is, hogy megvizsgálják a 2006-ban a működtetésre kötött közszolgáltatási szerződés esetleges felmondását, közös megegyezéssel történő megszüntetését, illetve a megyei tulajdoni hányad értékesítését.
Trump fontos bejelentést tett a békéről
