Sztrájkot szerveznek a Volán-társaságoknál működő szakszervezetek, amennyiben a társaságok magánkézbe adásáról az érdekvédelmi szervezetek megkérdezése nélkül dönt június 30-i ülésén a kormány – közölte a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége. Az érdekképviselet közleménye szerint minden törvényes eszközt megragadnak, amennyiben a tulajdonos nem vonja be az érdekvédőket a döntéshozatali folyamatokba, így például aláírásgyűjtéssel kívánják elérni, hogy a parlament tűzze napirendre a Volán-cégek ügyét. Mint azt Horváth László, a szakszervezet alelnöke érdeklődésünkre kifejtette, a szakmabeli és sajtóértesülések egyaránt arra utalnak, hogy a kormány hamarosan dönt, azt azonban nem tudják, hogy a Volánok eladása egyáltalán napirendre kerül-e a hétfői ülésen.
– Nem kizárt, hogy most hozza meg a kormány a ránk és az utazóközönségre nézve sorsfordító döntését, amiről velünk mindeddig senki nem egyeztetett, senki nem kérte ki véleményünket, s ez elfogadhatatlan. Velünk együtt az Autóbusz-közlekedésben Dolgozók Uniója és a Liga Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége is visszautasítja a Volán-társaságokat ért, a sajtóban megjelent vádakat, amelyek szerint azok szervezetlenek, lényegében roncsok szállítják az utasokat – fogalmazott Horváth, hozzátéve: éppen a szervezett működés teszi lehetővé a közszolgáltatási szerződésben előírt veszteséges szolgáltatások ellátását, hiszen a Volán-járatok teremtik meg az öszszeköttetést a zsáktelepülések, a kis falvak és a külvilág között.
Az érdekvédő szervezet alelnöke szerint a Volán-társaságok alapproblémája az, hogy a kormányzat a veszteséget nem, vagy csak részben ellentételezi. Arra a kérdésünkre, hogy az üzemanyag drágulása miatt sor kerülhet az esetleges tarifaemelésre, Horváth elmondta: ezzel valamelyest könnyebb lett volna a társaságok helyzete, egy
5-6 százalékos jegyáremeléssel a veszteséget azonban biztosan nem lehetne fedezni.
A Kormányszóvivői Irodánál érdeklődésünkre nem tudták megmondani, hogy miről fog tárgyalni a kormány a hétfői ülésén, így tehát még az sem biztos, hogy Volán-ügyben bármi is történne. Lapunk értesülései szerint a személyszállító vállalatcsoport megszerzésére a fő esélyes az a Wáberer György, aki a Volán teherszállítási üzletágát, a Tefut is felvásárolta.
– Nem a cégemet (a Waberer's Holding Zrt.-t) érdekelné a Volán, hanem engem. De nem hiszem, hogy a jelen politikai helyzetben ezzel foglalkoznának, így idén nem is várjuk a kiírást. Pedig olyan tőzsdeképes társaságot lehetne a Volánból is építeni, ami folyamatosan fejlődik, mégpedig úgy, hogy a tulajdonosoknak nem az osztalékfelvétel a céljuk – fogalmazott a vállalkozó lapunknak egy nemrégiben adott interjújában.
Lemaradó utasok. A MÁV Startnál minden jel arra utal, hogy nagy nehézségek árán tudják megoldani az egy-egy pályaszakasz felújításával járó kihívásokat. Mint arról számos olvasónk beszámolt, az Esztergom–Budapest szakaszon a vasúttársaság csúcsidőben nem biztosít elegendő férőhelyet, így a szerelvényekre a reggeli órákban képtelenség felférni. Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője érdeklődésünkre közölte: a társaság legújabb büszkeségeit, a Desiro Siemens szerelvényeit technikai okok miatt nem sikerült összekapcsolni, ezért azokból járatonként mindössze egy közlekedett. – A műszaki hibák helyreállítása után a vonatok ismét dupla egységgel közlekednek. A kellemetlenségek miatt utasaink szíves elnézését kérjük – tette hozzá a szóvivő.
Trump fontos bejelentést tett a békéről
