Nemrég 27 ezer uniós háztartást mértek fel, amiből kiderült, hogy a fogyasztói szokások változnak Európában: a háztartások 24 százaléka már feladta vonalas telefonját mobiljaik javára. A megkérdezettek 22 százaléka otthoni számítógépét használja internetes telefonhívások bonyolítására.
Egyre többen használnak huzal nélküli internetes hozzáférést mobil- vagy műholdas hálózatokon át. Az európai háztartások 29 százaléka egyesített telekommunikációs és médiacsomagot vásárol, ami a múlt évhez képest tízszázalékos növekedést jelent.
A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztók számára a szolgáltatások minősége a legfontosabb követelmény. Az új tagországokban a vonalas telefont feladók aránya jóval magasabb, mint a régi tagországokban – Finnország és Portugália kivételével. Az európai háztartásoknak csaknem fele rendelkezik internet-hozzáféréssel, s közülük a többségnek széles sávú csatlakozása van. Ez a huszonhetek uniójában 36 százalék, ami 2007 óta 8 százalékos növekedést jelent. A legtöbb háztartás ADSL-vonalon csatlakozik. Az internet-előfizetéssel nem rendelkezők a világháló iránti érdeklődés hiányát jelölték meg fő okaként annak, hogy nincs e-hozzáférésük.
Az európai családok 22 százaléka válaszolt úgy, hogy nehezen tudja felvenni a kapcsolatot internetszolgáltatójával akkor, ha csatlakozási problémája van. Ugyanilyen arányban szerepeltek azon válaszok, amelyek szerint az általuk kapott támogatás költségét nem tudják kifizetni.
Esővel, széllel érkezik egy kellemetlen hidegfront