Elbocsátásokat hoz az idei vasutasnap?

2008. 07. 21. 19:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétezer fős leépítés híre borzolja a kedélyeket az 58. vasutasnap közeledtén a közlekedési vállalat dolgozói körében – értesült lapunk. A félelmeket az is táplálja, hogy a kormány közeli sajtóorgánumokban a vasút működtetésének fajlagos drágaságáról értekező írások láttak napvilágot. Bizonytalannak és kritikusnak értékelték a magyar vasút és a vasutasok helyzetét a közelgő vasutasnap alkalmából megkérdezett szakszervezeti vezetők az MTI-nek nyilatkozva. A bizonytalanságot fokozza, hogy nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről és a még elégséges szolgáltatásról a csütörtöki tárgyaláson. Az egyeztetést ma folytatják.
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója erre úgy reagált: a vasutasok helyzete kielégítő és megfelelő, a vasutasok a közlekedési ágazat átlagánál nagyobb fizetésemelésben részesültek az elmúlt három évben.
A cég sajtóosztályán nem erősítették meg lapunk kétezer fős elbocsátásról szóló értesüléseit. Kavalecz Imre sajtófőnök szerint a MÁV Zrt. a következő években nem tervez ilyen mértékű létszámleépítést, de azt elismerte, hogy a cégcsoportnál a hatékonyság javítását célzó intézkedések várhatók. A sajtófőnök szerint a május 31-i záró létszám 20626, az év végi záró létszám terve 20455 munkavállaló. Kavalecz Imre válaszában emlékeztetett, hogy a MÁV Zrt. tavaly június 29-én a MÁV-Start Zrt. létrehozása kapcsán különmegállapodást kötött a cégcsoport dolgozóit képviselő szakszervezetekkel. Ebben a megállapodásban a MÁV-Start Zrt. foglalkoztatási garanciát vállalt a kiszervezett leányvállalatnál foglalkoztatott munkavállalók három kiemelt csoportjára, ezek közé tartoznak a jegyvizsgálók, a pénztárosok és a kocsivizsgálók. A foglalkoztatási garanciáról szóló megállapodás 2009 végéig érvényes.
Az elbocsátandó munkavállalók egy része a járműjavításból kerülhet ki, mert a MÁV Északi és a Szolnoki Járműjavító Kft. július 1-jével beolvadt a MÁV-Gépészet Zrt.-be. Zaránd György, a cég vezérigazgatója az összeolvadás bejelentésekor azt is leszögezte, hogy a folyamat célja a racionalizálás, a létszámcsökkentés. Az egybeolvadás eredményeként a cég létszáma 5214-re duzzad, de ez az év végére ötezer körülire mérséklődik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.