Várhatóan nem a felhőtlen szórakozásról szól a mai, 58. vasutasnap, hiszen azon túl, hogy a MÁV kétezer fős leépítést tervez, a dolgozók a hétfői sztrájkra is készülhetnek. A tegnapi, negyvenharmadik sikertelen egyeztetés után vasárnap ugyan ismét tárgyalóasztalhoz ül a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a MÁV-társaságok képviselőivel, de csodának számítana, ha megállapodás születne a felek között, és elmaradna a munkabeszüntetés.
A VDSZSZ július 1-jén jelentette be, ha nem jön létre egyezség, vagy nem lesz jelentős előrelépés a menedzsmentekkel zajló egyeztetéseken, két héten belül folytatják a gördülősztrájkot. Az érdekképviselet két legfontosabb követelése: tízszázalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. A szakszervezet szerint a menedzsment jelentős része együtt érez a vasutasokkal, és elfogadhatónak tartja a követeléseket, mert tisztában van az ezeket kiváltó körülményekkel. A vasútnak azonban „nincs gazdája”, amit remélhetőleg a vasutasok látnak, ezért tesznek annak érdekében, hogy a menedzsment merjen cselekedni.
Akárhogy is érez a MÁV-vezetés, a hivatalos álláspontjuk február óta nem változott: a VDSZSZ követelései jogilag megalapozatlanok és teljesíthetetlenek. Mivel a sztrájk alatti elégséges szolgáltatásokról sincs egyezség – ennek mértéke a VDSZSZ javaslata alapján minden vonalon két vonatpár, a főváros elővárosában további húsz vonat közlekedtetése lenne – teljes káosz várható a határozatlan időre meghirdetett munkabeszüntetés alatt.
Dopeman vendégül látja Orbán Viktort
