Ha minden az ígéretek szerint történt volna, akkor nem kellene most itt ülnünk, mert egy felújított pályán több vonatpár is járna Kaposvár és a főváros között, nem kellene beszélnünk intercity-megszüntetésről és menetidő-csökkentésről – mondta Gelencsér Attila, a megyei közgyűlés fideszes elnöke sajtótájékoztatóján. Emlékeztetett: pártállástól függetlenül minden somogyi politikus arra kérte a MÁV-Start és a közlekedési tárca vezetőjét, hogy ne vegyék el a Somogy InterCityt. Miután ez ügyben levélben fordultak Bajnai Gordonhoz, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetőjéhez, a MÁV-Start Zrt.-vel folytatott tárgyalások után már úgy tűnt, elfogadták érvelésüket. Szita Károly kaposvári polgármestert kétszer is felhívta Szabó Pál szakminiszter, és megnyugtatta: nem veszik el a somogyiak IC-jét, ám mégis úgy döntött a vasúttársaság, hogy az egyik pécsi IC-hez kapcsolt két vagon lesz a Somogy InterCity.
– Ez lenne a Somogy InterCity? – kérdezte Gelencsér, majd hozzátette: ők nem azt kérték, hogy maradjon meg a főváros és a Kaposvár között közlekedő Somogy InterCity neve, hanem hogy ne szűnjön meg a járat. Nehezményezik azt is, hogy szemben az ígéretekkel, az új menetrend növeli a Kaposvár és Budapest közötti menetidőt. A múlt évihez viszonyítva Budapest és Kaposvár között 25 perccel lesz hosszabb a menetidő, a visszaúton pedig 18 perccel nő meg az utazási idő. Ennek az is oka – ugyancsak a somogyiak sérelmére –, hogy a pécsi IC-hez kapcsolt kétvagonos Somogy InterCity nem a Déli, hanem a Keleti pályaudvarról indul.
Kolber István fejlesztéspolitikai államtitkár, a Somogy Megyei Közgyűlés kormányzati kapcsolatok gondozásával megbízott tanácsnoka lapunknak azt mondta: nem tud a közlekedési tárca a Somogy IC-vel kapcsolatos újabb állásfoglalásáról. Ő is azon van, hogy maradjon meg a somogyiak IC-je, erre kapott ígéretet, továbbá arra, hogy rövidülni fog a Kaposvár és a Budapest között közlekedő járatok menetideje.
A közlekedési tárca közleményében azt írja: megmarad a Somogy IC. Állításuk szerint már korábban döntés született arról, hogy a járat „önálló, közvetlen vonatként közlekedik jövőre is Budapest és Kaposvár között”. Azt ugyanakkor elismerik: valóban készült olyan „alternatív javaslat”, amely szerint Budapest és Kaposvár között akkor rövidíthető a járatok menetideje, ha a forgalmat gyorsvonatokkal bonyolítják le, ám a későbbi egyeztetések során világossá vált, hogy a térség lakossága akkor is ragaszkodik a Somogy IC további üzemeltetéséhez, ha ez kismértékű menetidő-növekedéssel jár. A hosszabb menetidő okaként egyebek mellett azt jelölték meg, hogy a változások után a Déli pályaudvar helyett a Keletibe érkezik a Somogy IC.
A betegek szeme láttára kellett újraéleszteni egy nőt a kecskeméti rendelőintézetben