Gelencsér: Két vagon nem intercity

A somogyi politikusoknak, köztük az MSZP-s országgyűlési képviselőknek tett ígéretek ellenére is elveszi a MÁV-Start a Somogy InterCityt. Pécs négy IC-vonatpárt kap, a somogyi megyeszékhelyről ugyanakkor nem indul közvetlen intercity a fővárosba, és onnan is csak úgy jutnak el Kaposvárra az utasok, ha Dombóváron lekapcsolnak két kocsit a Pécsre tartó IC-ről.  A szaktárca azonban állítja: megmarad az InterCity.

2008. 07. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha minden az ígéretek szerint történt volna, akkor nem kellene most itt ülnünk, mert egy felújított pályán több vonatpár is járna Kaposvár és a főváros között, nem kellene beszélnünk intercity-megszüntetésről és menetidő-csökkentésről – mondta Gelencsér Attila, a megyei közgyűlés fideszes elnöke sajtótájékoztatóján. Emlékeztetett: pártállástól függetlenül minden somogyi politikus arra kérte a MÁV-Start és a közlekedési tárca vezetőjét, hogy ne vegyék el a Somogy InterCityt. Miután ez ügyben levélben fordultak Bajnai Gordonhoz, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetőjéhez, a MÁV-Start Zrt.-vel folytatott tárgyalások után már úgy tűnt, elfogadták érvelésüket. Szita Károly kaposvári polgármestert kétszer is felhívta Szabó Pál szakminiszter, és megnyugtatta: nem veszik el a somogyiak IC-jét, ám mégis úgy döntött a vasúttársaság, hogy az egyik pécsi IC-hez kapcsolt két vagon lesz a Somogy InterCity.
– Ez lenne a Somogy InterCity? – kérdezte Gelencsér, majd hozzátette: ők nem azt kérték, hogy maradjon meg a főváros és a Kaposvár között közlekedő Somogy InterCity neve, hanem hogy ne szűnjön meg a járat. Nehezményezik azt is, hogy szemben az ígéretekkel, az új menetrend növeli a Kaposvár és Budapest közötti menetidőt. A múlt évihez viszonyítva Budapest és Kaposvár között 25 perccel lesz hosszabb a menetidő, a visszaúton pedig 18 perccel nő meg az utazási idő. Ennek az is oka – ugyancsak a somogyiak sérelmére –, hogy a pécsi IC-hez kapcsolt kétvagonos Somogy InterCity nem a Déli, hanem a Keleti pályaudvarról indul.
Kolber István fejlesztéspolitikai államtitkár, a Somogy Megyei Közgyűlés kormányzati kapcsolatok gondozásával megbízott tanácsnoka lapunknak azt mondta: nem tud a közlekedési tárca a Somogy IC-vel kapcsolatos újabb állásfoglalásáról. Ő is azon van, hogy maradjon meg a somogyiak IC-je, erre kapott ígéretet, továbbá arra, hogy rövidülni fog a Kaposvár és a Budapest között közlekedő járatok menetideje.
A közlekedési tárca közleményében azt írja: megmarad a Somogy IC. Állításuk szerint már korábban döntés született arról, hogy a járat „önálló, közvetlen vonatként közlekedik jövőre is Budapest és Kaposvár között”. Azt ugyanakkor elismerik: valóban készült olyan „alternatív javaslat”, amely szerint Budapest és Kaposvár között akkor rövidíthető a járatok menetideje, ha a forgalmat gyorsvonatokkal bonyolítják le, ám a későbbi egyeztetések során világossá vált, hogy a térség lakossága akkor is ragaszkodik a Somogy IC további üzemeltetéséhez, ha ez kismértékű menetidő-növekedéssel jár. A hosszabb menetidő okaként egyebek mellett azt jelölték meg, hogy a változások után a Déli pályaudvar helyett a Keletibe érkezik a Somogy IC.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.