A Fidesz szerint törvénytelen volt a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) megszüntetése, amire azért került sor, mert a hivatal sértette a kormányfő közelében álló cég érdekeit – mondta Fónagy János tegnapi sajtótájékoztatóján. A Fidesz szerint a hatalom nem nézte el a hivatalnak, illetve elnökének, hogy a Gyurcsány Ferenc érdekeltségi körébe tartozó Motim Zrt.-nek egy csaknem nyolc kilométeres vasúti pályát nem adott át, illetve a közelmúltban elutasította a Motim vasúti tevékenységre vonatkozó kérelmét. A Fidesz parlamenti képviselője hozzátette: ezt nem bocsátotta meg a hatalom, „ezért a MVH-t meg kellett szüntetni, s Antal Dánielnek mennie kellett”. Az intézkedést érthetetlennek, felháborítónak és szakmailag tűrhetetlennek nevezte.
Fónagy János azt mondta: a hivatal elnökének korábban is voltak olyan intézkedései, amelyek alapján tudták, hogy „szálka a hatalom szemében”, és hatalmi arroganciát vált ki a jelenlegi vezetésből. – A kisebbségi kormány megüzente, nem tűri, és mennie kell annak, aki Gyurcsány Ferenccel szembeszáll, aki megsérti a kormányfő üzleti körébe tartozók érdekeit – fogalmazott Fónagy. Leszögezte: ami most történt, az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a kisebbségi kormány visszaél hivatalával. Az MTI kérdésére – miszerint ha valóban az az oka, amit a Fidesz mond, akkor miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, miért nem lett volna elég az elnök lecserélése – a volt közlekedési miniszter azt válaszolta: Gyurcsány Ferenc a szakmai körben hozott döntéseket jól-rosszul elviseli mindaddig, amíg nem a saját üzletkörét érinti. Onnan nincs pardon. Hozzátette: arról, hogy miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, a miniszterelnököt kell megkérdezni.
Miként lapunkban beszámoltunk róla, az MVH számos esetben konfliktusba került a vasúti piac nagy súlyú szereplőivel, elsősorban a MÁV Zrt.-vel. Emlékezetes, majdnem meghiúsult a MÁV-Start tavaly július 1-jei indulása, mert a MÁV-ból kivált cég vezetői nem tudták produkálni a törvényben megszabott feltételeket. Azzal is komoly felzúdulást váltott ki a hatóság, hogy 100 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a nemzeti vasúttársaságra amiatt, mert a pályavasúti tevékenységet működési engedély hiányában végzi. A közelmúltban Antal Dániel a Gazdasági Versenyhivatal elnökével közösen fordult a miniszterelnökhöz a MÁV Cargo Zrt. privatizációja körüli aggályai miatt. Ellentmondásosnak találta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is a magyar tehervasúti cég privatizációját, erről az ÁSZ-nak a MÁV-ról készült, mindeddig még nyilvánosságra nem hozott, ám lapunkban többször idézett jelentése is nyomatékot ad. A kiszivárgó információk szerint elképzelhető, hogy a magyar állam rossz üzletet kötött a MÁV Cargo eladásával, sőt az ügylet akár el is bukhat az uniós versenyhatóság előtt.
Budapest nem akármelyik részén nyitottak újabb szabadstrandot
