Gyurcsány érdekeit sértő vasúti hivatal

Hírösszefoglaló
2008. 07. 17. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz szerint törvénytelen volt a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) megszüntetése, amire azért került sor, mert a hivatal sértette a kormányfő közelében álló cég érdekeit – mondta Fónagy János tegnapi sajtótájékoztatóján. A Fidesz szerint a hatalom nem nézte el a hivatalnak, illetve elnökének, hogy a Gyurcsány Ferenc érdekeltségi körébe tartozó Motim Zrt.-nek egy csaknem nyolc kilométeres vasúti pályát nem adott át, illetve a közelmúltban elutasította a Motim vasúti tevékenységre vonatkozó kérelmét. A Fidesz parlamenti képviselője hozzátette: ezt nem bocsátotta meg a hatalom, „ezért a MVH-t meg kellett szüntetni, s Antal Dánielnek mennie kellett”. Az intézkedést érthetetlennek, felháborítónak és szakmailag tűrhetetlennek nevezte.
Fónagy János azt mondta: a hivatal elnökének korábban is voltak olyan intézkedései, amelyek alapján tudták, hogy „szálka a hatalom szemében”, és hatalmi arroganciát vált ki a jelenlegi vezetésből. – A kisebbségi kormány megüzente, nem tűri, és mennie kell annak, aki Gyurcsány Ferenccel szembeszáll, aki megsérti a kormányfő üzleti körébe tartozók érdekeit – fogalmazott Fónagy. Leszögezte: ami most történt, az egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a kisebbségi kormány visszaél hivatalával. Az MTI kérdésére – miszerint ha valóban az az oka, amit a Fidesz mond, akkor miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, miért nem lett volna elég az elnök lecserélése – a volt közlekedési miniszter azt válaszolta: Gyurcsány Ferenc a szakmai körben hozott döntéseket jól-rosszul elviseli mindaddig, amíg nem a saját üzletkörét érinti. Onnan nincs pardon. Hozzátette: arról, hogy miért kellett az egész hivatalt megszüntetni, a miniszterelnököt kell megkérdezni.
Miként lapunkban beszámoltunk róla, az MVH számos esetben konfliktusba került a vasúti piac nagy súlyú szereplőivel, elsősorban a MÁV Zrt.-vel. Emlékezetes, majdnem meghiúsult a MÁV-Start tavaly július 1-jei indulása, mert a MÁV-ból kivált cég vezetői nem tudták produkálni a törvényben megszabott feltételeket. Azzal is komoly felzúdulást váltott ki a hatóság, hogy 100 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a nemzeti vasúttársaságra amiatt, mert a pályavasúti tevékenységet működési engedély hiányában végzi. A közelmúltban Antal Dániel a Gazdasági Versenyhivatal elnökével közösen fordult a miniszterelnökhöz a MÁV Cargo Zrt. privatizációja körüli aggályai miatt. Ellentmondásosnak találta az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is a magyar tehervasúti cég privatizációját, erről az ÁSZ-nak a MÁV-ról készült, mindeddig még nyilvánosságra nem hozott, ám lapunkban többször idézett jelentése is nyomatékot ad. A kiszivárgó információk szerint elképzelhető, hogy a magyar állam rossz üzletet kötött a MÁV Cargo eladásával, sőt az ügylet akár el is bukhat az uniós versenyhatóság előtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.