A fesztivál főbb díjai. Kristályglóbusz: Borzalmasan boldog (rendezte: Henrik Ruben Genz – Dánia); különdíj: A fényképész (Nan Triveri Achnas – Indonézia); külön elismerés: A nyomozó (rendezte: Gigor Attila) és Karamazov testvérek (rendezte: Petr Zelenka – Csehország); 30 percnél rövidebb dokumentumfilm: Letűnt világ (rendezte: Nemes Gyula); 30 percnél hosszabb dokumentumfilm: Man on Wire (Ember a dróton, rendezte: James Marsh – Nagy-Britannia); a legjobb rendezés díja: A hadifogoly (rendezte: Alexej Ucsityel – Oroszország); a Nyugattól Keletre szekció díja: Tulpan (rendezte: Szergej Dvorcevoj – kazah–orosz koprodukció); életműdíj: Ivan Passer; A szemlén több mint 220 játékfilmet láthattak az érdeklődők. A vetítésekre az előzetes kimutatás szerint mintegy 140 ezren váltottak belépőjegyet. A fesztivál költségvetése 115 millió koronára rúgott.
Szombaton délután a különzsűrik díjainak kiosztásával, majd este a záróceremóniával hivatalosan is véget ért a 43. Karlovy Vary-i Nemzetközi filmfesztivál, Közép-Európa egyetlen A kategóriás mustrája. A hat különzsűri díjátadása kevéssé formális körülmények között, a vetítéseknek és sajtótájékoztatóknak otthont adó Thermal Hotel egyik halljában zajlott négy órakor a díjazottak és néhány érdeklődő jelenlétében. A FICC (Nemzetközi Filmklubszövetség) által odaítélt Don Quijote-díjat A nyomozó című magyar film kapta.
A nyomozó (rendezte Gigor Attila) a magyar filmszemlén is nagy sikert aratott, Anger Zsolt ezért kapta a legjobb férfialakítás díját. A Karlovy Vary-i szakmai és laikus közönség egyaránt szerette a filmet, ennek tapssal, éljenzéssel jelét is adta. Ez azonban nem a fődíjhoz, hanem a főzsűri külön elismeréséhez volt elegendő. Az elsőfilmes Gigor Attila mégis elégedett lehet a látványos pályakezdéssel. A nyomozó kriminek tűnő történet, amely nem a főhős által elkövetett gyilkosságról, hanem az énkeresésről, a megkésett felnőtté válásról szól. A fanyar humorral átitatott, szellemes dialógusokkal megírt mozi képi vicceit a külföldi közönség is jól értette, míg a verbális poénok valószínűleg csak a magyarok számára érthetők. A nyomozót ősztől vetítik a hazai mozik.
A délutáni eseményen vehette át a Független Kamera díjat a Hableány című orosz film producere. A film (rendező: Anna Melikijan), amelyet a függetlenek fórumának szekciójában vetítettek, újszerűen szerkesztett és filmezett szerelmi történet egy csúnyácska kislányról, aki természetfeletti erővel rendelkezik. Az egyszerű szerelmi szál mellett megismerjük a szovjetből orosszá váló hétköznapokat, a szegény panelvilág nyomorúságát és a törtető újgazdagok csillogó, de lélektelen életét. A holdon telkeket áruló milliomos világfi persze sosem szeret bele a szendvicsemberként mobiltelefon- vagy épp söröskorsó-jelmezben sétáló csúnya lányba. A film mégsem szomorú. Bájos, de szarkasztikus humora, különös színvilága, hangulata és a főszereplő, Mása Salajeva magával ragadó alakítása tavaly rendkívül népszerűvé tette a Hableányt Oroszországban.
A Fotográfus című indonéz versenyfilm (rendezte: Nan Triveni Achnas) az ökumenikus zsűri díját és a főzsűri húszezer dolláros különdíját kapta. Egy vidékről a városba kényszerült 25 éves prostituált és egy idős, halni készülő fényképész véletlen kapcsolatán át láttatja a tengődő nő kiszolgáltatottságát és a tragédiáját magába temető férfi magányosságát. A finom vonalvezetésű történet, a fotók csodálatos világa és az igényes operatőri munka teszi emlékezetessé a filmet, bár nemegyszer átlépi az érzelgősség, a szépelgés határát.
A harmincezer dollárral járó fődíj egy dán filmet illetett. A Borzasztóan boldog (rendezte: Henrik Ruben Genz) a FICC-zsűri külön elismerésében is részesült. A vidékre helyezett, szabályokat betartani akaró koppenhágai rendőr és a rábízott kisváros konfliktusát ábrázolja a film. A főszereplő előtt lassan feltárulnak a helyiek titkai, s a groteszk, a krimi, a western és a horror műfajra kikacsintó drámában a kézzel fogható mellett jelenik meg a szürreális, párhuzamos valóság.
A fesztivált záró elegáns, csillogó gála mindig élő műsorral kezdődik. A tavalyi fantáziátlan táncelőadással szemben az idei multimédiás bábszínház minden meghívottat megnevettetett. Játék autókkal, legófigurákkal és élő szereplőkkel adták elő, és a színpad mögötti mozivásznon filmként vetítették a fődíj, a Kristályglóbusz elrablásának és szerencsés megkerülésének meséjét. Levetítették a közönség nagy kedvenceit, azt a négy vicces jelenetet is, amelyekből egyet-egyet minden film vetítése előtt bejátszottak. Mindegyikük a Kristályglóbuszról szól, és olyan hírességek szerepelnek bennük, akik már megkapták a díjat. Harvey Keitel azt meséli el egy brooklyni kocsmában, hogy a lábára ejtették a díjat, majd láthatjuk a sztár csúf szandálba bújtatott, bepólyált lábát. Vera Chytilova az eltört kristálygömböt illeszti össze, majd celluxszal rögzíti a helyére. Milos Forman a gyógyszereit töri össze a glóbuszt tartó nőalakkal, Danny De Vito hajnalban csörgő telefonját veri le vele.
Az esten Jirí Bartoska, a fesztivál igazgatója Christopher Lee-nek adta át az elnök idei díját. A brit színész köszönőbeszédében elmondta, hogy ez az A kategóriás versenyek közül a legkellemesebb hangulatú és legszervezettebb. Ezt a véleményét osztja az összes meghívott és mindazok a filmesek, akik évről évre eljönnek a cseh kisvárosba.