Holnap eldől, kell-e valakinek a MÁV Biztosító

Fejenként húsz-harmincezer forintot kellene befizetniük a MÁV Általános Biztosító ügyfeleinek a biztonságos működéshez szükséges tőke előteremtéséhez. Bár a biztosító ügyfeleinek átvételére kiírt pályázat határideje holnap lejár, eddig egy társaság sem mutatott komoly érdeklődést a MÁV iránt. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ennek ellenére optimista.

Csécsi László
2008. 07. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Holnap jár le a MÁV Általános Biztosító ügyfeleinek átvételére kiírt pályázat, de egyelőre úgy tűnik, egyik hazai társaság sem vállalja magára ezt a terhet. Fivling István, a Signal Biztosító vezérigazgatója, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke lapunknak elmondta: jelenleg úgy tűnik, nem állnak sorba a biztosítók a MÁV- ügyfelekért. Hozzátette: a tisztességesen gazdálkodó társaságokat nem lehet arra kötelezni, hogy átvegyék egy inkorrekt versenytársuk veszteségeit.
További problémát jelent, hogy a MÁV egyesületi keretek között működik, ezért a tagok a tulajdonosok, így ők tartoznak felelősséggel – állítja Fivling István. A biztosítónak három-négy milliárd forint póttőkére van szüksége a biztonságos működéshez, vagyis tagonként körülbelül húsz-harmincezer forint hiányzik. Bár az a lehetőség is fennáll, hogy a tagoknak kell fizetniük, a vezérigazgató szerint ez a megoldás elég valószínűtlen. Mindazonáltal a MÁV ügyfelei egyelőre szinte semmit nem vesznek észre a problémákból, mivel a Pénzügyi Szer-
vezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szakemberei intézik tovább az ügyeket. A gondok igazán akkor kezdődnek, ha elfogynak a tartalékok – véli Fivling István. Akkor akár magasabb tagdíj vagy pótdíj befizetése is szóba kerülhet.
Az ügyfeleknek persze az lenne a legjobb megoldás, ha egy másik biztosító a már korábban, a MÁV-val lefektetett feltételek szerint átvenné őket, ám erre kevés esélyt látnak a társaságok. A Napi Gazdaság által megkérdezett biztosítók egyelőre azt állítják, jelen feltételek mellett nem adnak be ajánlatot az állomány átvételére. Ugyanakkor Binder István, a PSZÁF szóvivője lapunknak azt nyilatkozta: még korai lenne a pályázat sikertelenségéről beszélni, hiszen akár utolsó nap, pénteken is érkezhet ajánlat.
Jelenleg három lehetőség áll a pályázók előtt: az első a teljes állomány átvétele a múlttal és minden kötelezettséggel együtt. A második a jelenlegi ügyfélkör átvétele a mostani ügyfélkör múltjával, viszszamenőleges hatállyal. Míg a harmadik a jelenlegi állomány átvétele, minden mostantól felmerült kár fizetési kötelezettségével, utólagos elszámolási lehetőséggel. A Napi Gazdaság információi szerint a fenti feltételek nem felelnek meg
a szóba jöhető társaságoknak, ugyanakkor néhány biztosító hajlana arra a megoldásra, ha a MÁV-ügyfelek egy idő után átszerződhetnének más társaságokhoz, persze nem a MÁV-val kötött feltételek szerint, hanem az adott biztosító díjszabásával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.