Károly és Karola

2008. 07. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy szóvivő kevés a Budapesti Közlekedési Vállalatnak, úgyhogy ezentúl ketten viszik majd, Kiricsi Karola mellett Szilágyi Károly is munkába áll. Lelkes ember a Károly, újságíró is volt már, 2005 óta pedig rendszeresen foglalkozik a BKV ügyeivel, sőt a járatokra is fel szokott szállni.
Szilágyi Károly akkor bukkant fel igazán a sajtóban, amikor kirobbant az úgynevezett használtbusztender-ügy. Károly ekkor (más médiumokkal szemben) kiállt Antal Attila elnök-vezérigazgató mellett – bár igyekezete nem járt sok haszonnal, főnökét ugyanis kirúgták.
Szakértők szerint egyébként roppant sajátos a BKV struktúrája, lassan többen foglalkoznak kommunikációval vezető állásban, mint a városi közlekedéssel. Létezik a cégnél egy úgynevezett kommunikációs vezérigazgató-helyettes, egy főosztályvezető, alkalmaznak sajtóiroda-vezetőt (természetesen helyettesekkel), most meg már itt van két szóvivő. Meg persze szócséplés is.
Vitathatatlan, hogy égető szükség van a kellő magyarázkodásra, ugyanis a BKV járműparkjának műszaki helyzete aggasztó, ennél csak a cég anyagi állapota kétségbeejtőbb. Csaknem nyolcvanmilliárd forint az adósságállomány, tizenötmilliárd az üzemi veszteség, ráadásul most meg azon spekulálnak, hogy fölvesznek újabb négy és fél milliárdot a napi működésre.
Mindezek megmagyarázásában lesz majd szerepe az újonnan pályára lépő Szilágyi Károlynak, mert a szóvivőknek már csak ez a dolguk. Érdekes, az antivilágban ismeretlen volt a szóvivői titulus. A miniszterek, vállalatvezetők, főmuftik leginkább maguk álltak ki a pódiumra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.