Egy szóvivő kevés a Budapesti Közlekedési Vállalatnak, úgyhogy ezentúl ketten viszik majd, Kiricsi Karola mellett Szilágyi Károly is munkába áll. Lelkes ember a Károly, újságíró is volt már, 2005 óta pedig rendszeresen foglalkozik a BKV ügyeivel, sőt a járatokra is fel szokott szállni.
Szilágyi Károly akkor bukkant fel igazán a sajtóban, amikor kirobbant az úgynevezett használtbusztender-ügy. Károly ekkor (más médiumokkal szemben) kiállt Antal Attila elnök-vezérigazgató mellett – bár igyekezete nem járt sok haszonnal, főnökét ugyanis kirúgták.
Szakértők szerint egyébként roppant sajátos a BKV struktúrája, lassan többen foglalkoznak kommunikációval vezető állásban, mint a városi közlekedéssel. Létezik a cégnél egy úgynevezett kommunikációs vezérigazgató-helyettes, egy főosztályvezető, alkalmaznak sajtóiroda-vezetőt (természetesen helyettesekkel), most meg már itt van két szóvivő. Meg persze szócséplés is.
Vitathatatlan, hogy égető szükség van a kellő magyarázkodásra, ugyanis a BKV járműparkjának műszaki helyzete aggasztó, ennél csak a cég anyagi állapota kétségbeejtőbb. Csaknem nyolcvanmilliárd forint az adósságállomány, tizenötmilliárd az üzemi veszteség, ráadásul most meg azon spekulálnak, hogy fölvesznek újabb négy és fél milliárdot a napi működésre.
Mindezek megmagyarázásában lesz majd szerepe az újonnan pályára lépő Szilágyi Károlynak, mert a szóvivőknek már csak ez a dolguk. Érdekes, az antivilágban ismeretlen volt a szóvivői titulus. A miniszterek, vállalatvezetők, főmuftik leginkább maguk álltak ki a pódiumra.
Közeleg az ukrán katasztrófa, így nyomul előre az orosz haderő
