Több mint négy évtizede van jelen kiállítóként a kortárs magyar művészet világában Károlyi András festő-, grafikusművész, aki legújabb tárlatát a Duna Galériában rendezte Képek, grafikák, tárgyak címmel. A rajzait lapunk hasábjain is rendszeresen publikáló művész alkotásai egyrészt a műfaji sokrétűség, másrészt az alkotó elmélyültsége, következetessége miatt méltók a figyelemre. Az emberi lét, a hit, a morál alapértékei foglalkoztatják, s az az emberi állapot, amely történelmi és általános emberi okokból eredeztethetően újra és újra a kiszolgáltatottsággal, a kereséssel, az értékekért való folyamatos küzdelemmel válik azonossá. Az ember pokla, A nagy Gólem építése, az Isten hidege című festmények, Az idő fogságában, A Nagy mutatvány I–III., Kárhozatottság I–II., A gonoszság ellen című grafikák a „megalázottak és megszomorítottak” világába vezetik a művek személőjét, mintegy tanújaként annak a folytonos küzdelemnek, amelyet Károlyi hősei a megtisztulásért, megigazulásért folytatnak. Különös értékét jelentik a kiállításnak a kiállító által tárgyak-sztélék csoportba sorolt festett famunkák, amelyek a természet és az ember közös alkotásaként jöttek létre. A különös alakú, már formájukkal is asszociációkat ébresztő ágakat, fatörzsdarabokat az alkotó tovább alakította, de csak a legszükségesebb méretben, az így létrejött plasztikákat viszont festőeszközökkel tovább formálta, s így, ahogyan például a Kékszakállú herceg vára, a Madonnás oszlop, a Sorstorony, Időkirály és több más munka jelzi, a festmény és a szobor ötvözete jött létre, ha úgy tetszik, egyszemélyes műfaj, a kortárs magyar művészet különös értéke.
Valaki felmászott a Szabadság hídra, mentők is érkeztek a helyszínre
