Hazánk Európában a szívbetegségek kezelésének terén is katasztrofális teljesítményt nyújt: a 29 felmért ország közül a 24. – állapítja meg az első Európai Fogyasztói Szívindex. A skála másik végén a 836 pontot nyert, és vezető szerepet betöltő Luxemburgot Franciaország, Norvégia és Svájc követi. Magyarország az öt kategóriában felmért 28 kimutatás szerint a maximális ezerhez viszonyítva 553 pontot ért el.
Az európai szívindex a fogyasztók számára öt kulcsterületen tárja fel a szív-ér rendszerrel kapcsolatos egészségápolás európai besorolását az információ, a fogyasztók jogai és választása, a hozzáférhetőség, a megelőzés és az elért eredmény tekintetében.
„Jóllehet Magyarországnak a szívápoláshoz való hozzáférési lehetősége megfelelőnek bizonyult, egészségügyi eredményei csalódást keltőek, és ez a tény a magyar egészségápolási szolgáltatások legutóbbi összehasonlító adataiban is megmutatkozott” – jelentette ki Arne Björnberg, a szívindex kutatási osztályának igazgatója. Johan Hjertqvist, a rangsorolást készítő Health Consumer Powerhouse elnöke megállapította: „Magyarországon az egyik gyenge pont a rendszer átláthatóságának a hiányában mutatkozik meg. Ugyanis a legjobb egészségügyi szolgáltató kikeresésére irányuló tájékoztatás nem áll a fogyasztók rendelkezésére”. Az elnök hozzátette azt is: „amennyiben a szakorvosok leveleik másolatait betegeiknek is eljuttatnák, hatékonyabban tudnának pácienseikkel kommunikálni. A rendelkezésre álló pénzt is bölcsebben lehetne felhasználni, ha ezt megelőzésre fordítanák”. Elmondta még: ilyenképpen anyagi erőforrások szabadulnának fel, és a befektetéseket is jobb mederbe lehetne terelni.
Magyar Péter eltűnt, nem jelent meg a meghirdetett programján