Az önállóvá vált leányvállalatok dolgozóinak 10 százalék kiszervezési pótlék, Kóka János volt miniszter szóbeli ígérete alapján pedig a MÁV Cargo befolyó privatizációs bevételéből mind a 35 ezer vasutasnak egyszeri 250 ezer forint kifizetés – továbbra is ezek a VDSZSZ legfőbb követései, amelyekért még február elsején kezdett határozatlan időre, úgynevezett gördülő sztrájkba az érdekképviselet. Ennek lényege, hogy a munkabeszüntetés nem állandó, hanem szakaszos, mégpedig annak érdekében, hogy a sztrájkolók ne fáradjanak ki.
– Bíztunk abban, hogy a közlekedési minisztérium új vezetése felülírja a korábbi liberális vezetés „nincs alku” álláspontját. A munkaügyi konfliktus lezárására az elmúlt hetekben, hónapokban tett erőfeszítések azonban eredménytelenek voltak – fogalmazott Gaskó István. A VDSZSZ elnöke elmondta, a tárca egyik vezetőjével sor került egy informális találkozóra, akivel megállapodtak abban: egy hét múlva érdemi tárgyalásra irányuló időpontot tűznek ki. Hat hét alatt erre nem került sor, ezért ha a munkáltatóban továbbra sincs hajlandóság a megoldásra, két héten belül folytatjuk a sztrájkot – közölte az érdekvédő.
– A vasutasok túl sok konfliktust, áldozatot vállaltak ahhoz, hogy lemondjanak követeléseikről, főként, hogy ezek, valamint az eddig megtartott sztrájkok a munkaügyi bíróság szerint jogosak voltak – hangsúlyozta Gaskó István.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mindazonáltal bízik abban, hogy a konfliktust a tárgyalóasztal mellett rendezheti, ezért egy, a hónap végére kitűzött egyeztetés megtartását a mai napra hozatta előre. Igaz, itt már szó lesz a sztrájk alatti elégséges szolgáltatások mértékéről is. Ez a szakszervezet javaslata szerint minden vonalon 2 vonatpár, a főváros elővárosában további 20 vonat közlekedtetését jelentené.
A Fradi-védő hibájáért a BL-ben nem járt büntető, Szoboszlaival is történt hasonló + videó
