Kevesebb áru a kosárban

2008. 07. 06. 18:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is bukdácsol a hazai kereskedelem, áprilisban ugyanis másfél, míg az első négy hónapban összességében 2,6 százalékkal maradt el a boltok forgalma a tavalyi évtől. A Központi Statisztikai Hivatal tegnapi jelentéséből kiderül: az idén az áremelések mellett csaknem két százalékkal kevesebb élelmiszert vittünk haza eddig, miközben az egyéb termékekre több mint két és fél százalékkal költöttünk kevesebbet. Úgy tűnik, luxusszámba mennek az iparcikkek, az újságok és a könyvek, mert áprilisban ezek forgalma esett vissza a leginkább, miközben a gyógyászati termékeknél és az illatszereknél némiképp lassult ez a tendencia. Hónapról hónapra mérve egyre kisebb az önálló szaküzletek bevétele, ahogy az eladások több mint 90 százalékát bonyolító hiper- és szupermarketeké is. Piaci szakértők ezzel együtt abban bíznak, hogy a nyári hónapokra jellemző vásárokkal, utcai árusítással a magyar kiskereskedők életmentő levegőhöz jutnak, és az élénkebb vendégforgalom javít eredményeiken. Áprilisban egyébként – ellentétben az előző hónapok eredményeivel – az üzletek összességében átlépték az 500 milliárd forintos bevételi határt, ám ez főként a magasabb árak miatt van, nem pedig azért, mert a vásárlóerő növekedésével több terméket adtak el.
Van némi esély arra, hogy a tavaly óta erősen hanyatló autókereskedelem talpra áll, mert a gépjármű- és alkatrész-kiskereskedelemmel foglalkozó üzletek értékesítése 2008 áprilisában a 2007
áprilisi alacsony bázishoz képest 5,3 százalékkal növekedett. Az Eurostat gyorsjelentéséből kiderül még: elhúzott mellettünk Románia, ugyanis az idei év negyedik hónapjában 18 százalékos forgalombővüléssel dübörgött a szomszéd országban a kereskedelem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.