Ugyan a kormányzat mindeddig csak utalt rá, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) szabályozó törvény módosítására készül, máris beindult az ötletbörze; szakmai szereplők, felügyeleti- és kormányhivatalnokok fejtik ki időről időre, mit és hogyan kellene megváltoztatni az ágazat szabályozásában. Mint azt a Kormányszóvivői Iroda érdeklődésünkre megerősítette, a Pénzügyminisztérium és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium közös törvényjavaslatot készít a kgfb-szabályozás átfogó módosítására, amelynek legfőbb célja az egyszerűsítés és racionalizálás mellett az „ügyfelek igényeit jobban kiszolgáló rendszer kialakítása”. A felülvizsgálat a tervek szerint kiterjed többek között az általános feltételek, az ellenőrzés, valamint a bónusz-málusz rendszer korszerűsítésére, s a kártörténetre vonatkozó adatok központi nyilvántartásának kialakítására is. Az előterjesztést előkészítő egyeztetések már folynak, a javaslat pedig a parlament őszi törvényalkotási programjában szerepel. A Kormányszóvivői Iroda közléséből ugyanakkor nem derül ki, hogy a módosítások érintik-e a közvéleményt és a szakmát leginkább foglalkoztató biztosítóváltási időszakot; eltörlik-e azt, esetleg a jelenlegi, egy hónapnál hosszabb időt látnának jónak, vagy marad a mostani szabályozás, miszerint november–decemberben zajlik a kgfb-kampány, amelyben egy hónap van a korábbi szerződések felmondására, míg az újak megkötésére december utolsó napjáig van lehetőség. Érdemes felidézni Keller Lászlónak, a PM államtitkárának februári elszólását, ami arról szólt, hogy el kellene törölni a kötelező váltási időszakot, így a szerződések megújítását ezentúl az autó vásárlásának napjához kötnék. A Gazdasági Versenyhivatal Keller elszólása után sietett leszögezni, rendkívül aggasztónak tartaná, ha megszűnne a kgfb két hónapra korlátozott újraszerződési lehetősége, mivel ez a nagy biztosítóknak kedvezne, csökkentené a versenyt, s akár meg is állíthatná az elmúlt években tapasztalt díjcsökkenést.
A témában most a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. is megszólalt, egyben kifogásolva, hogy – amint vélik – a tervezett módosításokról az autósok véleményét eddig nem kérte ki a kormányzat. A társaság nyílt levelében azt javasolja a PM-nek, hogy ne nyúljon a biztosítóváltási rendszerhez, mivel ez a verseny csökkenése mellett azzal is járna, hogy az autósok nagy részének a díjak novemberi meghirdetésekor nem állna módjukban a biztosítóváltás. Emellett jónak látnák, ha az új törvény 60 napos díjhalasztást is előírna, mivel így elegendő idő volna bónusz-málusz fokozatok átvezetésére, valamint a csekkek kipostázására.
Nem kegyelmez az időjárás még napokig, aztán jön a nagy fordulat
