Ma folytatódik a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok közötti tárgyalás, amely – a feb-ruár óta szerzett tapasztalatok alapján – várhatóan semmilyen előrelépést nem hoz majd. Mindez viszont azt jelenti, hogy legkésőbb hétfőn újraindítja határozatlan idejű munkabeszüntetését a VDSZSZ, mivel a szervezet múlt hét kedden jelentette be: amenynyiben nem születik megállapodás, vagy nem lesz jelentős előrelépés a MÁV-társaságokkal zajló egyeztetéseken, két héten belül folytatják a gördülő sztrájkot.
A VDSZSZ két legfontosabb követelése: tízszázalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Az érdekképviselet a MÁV-társaságokat okolja a kialakult helyzetért, mondván: a megállapodás és a sztrájk elkerülése érdekében számos kompromisszumos javaslatot tettek, amelyeket rendre lesöpörtek az asztalról. Ezek közé tartozik, hogy a 250 ezer forint kifizetését kétéves ütemben is elfogadnák, illetve, hogy a tízszázalékos többletbéremelést munkaidőcsökkentés formájában is méltányolnák. A vasúttársaság viszont azt állítja, a szakszervezet követelésein tételesen végighaladva is irreálisnak és jogszerűtlennek tartják azokat. Egyelőre nincs közeledés a sztrájk alatti elégséges szolgáltatások mértékéről sem. Ez a VDSZSZ javaslata alapján minden vonalon két vonatpár, a főváros elővárosában további húsz vonat közlekedtetését jelentené.
A MÁV szerint felelőtlen a szakszervezet magatartása, hogy lebegteti a sztrájk időpontját, ezzel bizonytalanságban tartja az utasokat. Szerintük a VDSZSZ nem a vasutasok érdekeit, hanem mást kíván szolgálni.
Újra egy belső égésű motoros autó a rekorder a 0-400 km/h-ra történő gyorsulásban + videó
