Légiflotta cseréjével spórol a Malév

Bodacz Péter
2008. 07. 31. 13:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a két repülőgépgyártó óriás – az amerikai Boeing és az európai Airbus – megrendelésein egyelőre nem látszik, hogy az üzemanyagár-emelkedés miatt visszaesett volna a forgalom és a kereslet, az mindenesetre tény, hogy egyre több légitársaság kénytelen fontolóra venni gazdaságossági okokból a flotta cseréjét. Nincs ez másként a nemrégiben orosz tulajdonba került Malévnál sem. A cég még az idén megkezdi a regionális géppark átalakítását. A légitársaság a kanadai Bombardierrel 4+4+4 turbólégcsavaros, Q400-as típusú repülőgép vásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot a múlt héten a London melletti Farnborough Airshow szakkiállításon. Mint azt Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója a megállapodás megkötése után elmondta, a gépeket a cég a négy, 50 személyes – ugyancsak a Bombardier által gyártott – CRJ200-as, valamint a jövő évtől fokozatosan kivonandó öt, 72 személyes Fokker 70-es helyébe állítja be. Az első négy, egyenként hatéves, használt repülőgép még az idén megérkezik és a téli menetrendben forgalomba áll. 2012-ben további négy új géppel gazdagodik a flotta, amelyeket egy évvel később újabb négy Q400-as követhet, ezekre előzetes megrendelést adott ki a Malév a Bombardier felé. Az iparágat globálisan sújtó emelkedő kerozinárak mellett a Q400-asok fogyasztási tulajdonságai és környezetbarát üzemeltetése elősegíti a Malév hatékony működését – fogalmazott Leonov Péter, hangsúlyozva: a Malév 2010-ben dönt arról, hogy az új gépek érkezése után továbbra is megtartja-e az idén érkező használt légi járműveket, valamint hogy érvényesíti-e a 2013-ra kötött előzetes megrendelést. A keretmegál-lapodás összértéke 226 millió dollárra rúg.
Gary R. Scott, a Bombardier Commercial Aircraft elnöke a szándéknyilatkozat aláírása után közölte: a Q400-as kiválóan alkalmas kis- és középtávú utasszállításra, 670 kilométeres óránkénti utazósebessége ugyanis kisebb távon nem jelent számottevő menetidő-növekedést. A 2000 óta kereskedelmi forgalomban lévő, kétmotoros, 70–78 utas szállítására alkalmas légi járműből a gyártó eddig kétszáz példányt adott át a megrendelőknek. A Bombardiernek jelenleg 101, teljesítésre váró megrendelése van a Q400-asra, amely a 30-40 évvel ezelőtt szolgált orosz Il–18-asok kivonása óta az első légcsavaros repülőgép lesz a Malév flottájában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.