Idő előtti a munkabeszüntetés, folyton változnak a követelések, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) részéről pedig nem érkezett meghívás az egyeztetésekre – ezzel indokolta lapunknak Simon Dezső, hogy nem támogatják a VDSZSZ sztrájkját, noha a követelésekkel alapvetően egyetértenek. A legnagyobb érdekképviselet, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnöke emlékeztetett: decemberben ők is tárgyalásokat kezdeményeztek a Cargo privatizációs bevételeiről a MÁV-nál, ám szerinte éppen a hónapok óta tartó sztrájkfenyegetettség miatt nem indultak be az érdemi tárgyalások. Elismerte ugyanakkor: azóta nem sok minden történt az ügyben, a vasúttársaság vezetése nem reagált egy későbbi, tárgyalásokat kezdeményező levelükre.
Simon kérdésünkre kijelentette, ha a VDSZSZ hívná őket, bekapcsolódnának a tárgyalásokba, hiszen plusz béremelésre vagy a Cargo privatizációjának bevételéből való munkavállalói részesedésre szakszervezetként nem mondhatnak nemet. A sztrájkfenyegetettséget ugyanakkor továbbra is idő előttinek tartja, mivel nem tisztázottak még a Cargo eladásának körülményei, más kérdésekben, például a mellékvonalak ügyében pedig egyébként is tartanak a tárgyalások. Kérdésünkre, hogy a VSZ elfogadja-e a MÁV álláspontját, miszerint irreálisak és teljesíthetetlenek a VDSZSZ követelései, így a Cargo privatizációjának munkavállalói részesedése is, Simon kitérő választ adott: ezt nem tudja megítélni, mivel nem tudja, mik hangzottak el a VDSZSZ és a MÁV közötti tárgyalásokon. A VDSZSZ eredeti követelése tízszázalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás.
Lakáshitel: kedvezményes hitelekkel rukkoltak ki a bankok az állami támogatások farvizén
