Hiába tájékozódtak már a tervezés megkezdése előtt a kisorosziak, hiába nyújtották be a hatóságok által kért kiegészítéseket, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (KDV-KTVF) nem járult hozzá az önkormányzat hídtervéhez. Így a végső szót kimondó Nemzeti Közlekedési Hatóság sem dönthetett másként. A felügyelőség esztétikai, azaz tájképvédelmi és környezetféltési indokokkal utasította el a kisorosziak tervét. A település polgármestere ugyanakkor úgy érzi, mindent a Duna-Ipoly Nemzeti Park előírásainak megfelelően készítettek elő. Molnár Csaba lapunknak elmondta, hogy három kifogásra kellett választ adniuk az engedélyeztetés alatt, s ennek maradéktalanul eleget tettek.
A sorompó helyett más, megbízhatóbb útzárat terveztek, hogy autók ne hajthassanak fel a hídra, kijelöltek turistautakat, hogy ne károsodjanak a védett növények, és bebizonyították, hogy az átkelő nem zavarja a visegrádi vár látképét. Az önkormányzat úgy döntött, hogy fellebbez a döntés ellen. Így talán választ kapnak arra, hogy milyen hidat engedélyeztek volna, melyek voltak az elutasítás pontos indokai.
Molnár Csaba azt sem zárja ki, hogy egyszerűen kimerült az e célra rendelkezésre álló uniós pályázati keret. Nem valószínű, hogy még egyszer belefognak a tervezésbe, mert ezek után esélytelennek tűnik bármilyen próbálkozás. A kistérség, illetve a szomszédos települések vezetőit is nehéz lenne újra fellelkesíteni, hogy újabb milliókat költsenek el a hídra. A projekt eddig nagyjából 15 millió forintot emésztett fel, és már a további finanszírozásról is gondoskodtak. A kivitelezés 750 millió forintba került volna. Marad tehát a révátkelő a kisorosziaknak, a nyári iskolaszünetben még a buszt is nélkülözniük kell.
Az elutasítás indokáról megkérdeztük Tolcsvai Rózsát, a KDV-KTVF igazgatóhelyettesét is, de csak annyit mondott, hogy nem ők, hanem a közlekedési hatóság dönt az ügyben.
Világháborús bomba miatt ezreket kellett evakuálni + fotók
