Az elektronikus cégeljárás szabályait tartalmazó igazságügyi miniszteri rendelet előírja, hogy kizárólag a szaktárca internetes oldalán található e-iratokban nyújtható be a cégbírósághoz a társaságok bejegyzése, illetve az adatok módosulásának átvezetése iránti kérelem. A minisztérium azonban június 14-én megváltoztatta ezt a jogszabályt, átalakították az elektronikus beadványok számítástechnikai feltételeit. Ugyanakkor a tárca nem tette fel honlapjára az új kívánalmaknak megfelelő e-nyomtatványokat: még mindig a június 13-i kérelemminták tölthetők le a minisztérium internetes oldaláról – magyarázta Seenger Pál ügyvéd. A szakember leszögezte: aki nem az új e-nyomtatványban terjeszti elő kérelmét, annak beadványát elutasítja a cégbíróság, ám a megfelelő e-iratok nem tölthetők le. Fontos továbbá, hogy a tárca internetes oldalán található e-dokumentumokat szintén a honlapról letölthető nyomtatványkitöltő programmal lehetne elkészíteni. Seenger Pál tapasztalatai szerint mivel nem érhetők el a legfrissebb, hatályos e-iratok, a program sem működik.
A jelek tehát arra mutatnak, hogy a kormány által hatalmas hírveréssel beharangozott elektronikus cégeljárás nem működik. A rendszer üzemképtelensége főként azért hordoz komoly veszélyeket, mert július elsejétől, vagyis egy hét múlva kizárólagossá válik hazánkban az e-cégeljárás. Megkeresésünkre az igazságügyi minisztériumnál közölték: a rendszert ellenőrizték, s hibát nem találtak.
Trump fontos bejelentést tett a békéről
