Öt halott a 4-es úton

Karcag és Kisújszállás között öten vesztették életüket tegnap hajnalban egy autóbalesetben. Az óriási teherforgalom miatt rendkívül veszélyes 4-es főútvonal sorra szedi áldozatait, a településeket elkerülő szakaszok, autópálya építése jelenleg nem szerepel a tervek között.

Csibra Tibor
2008. 07. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak álom az autópálya. Évtizedek óta van a tervezés szakaszában az M4-es autópálya, amely tehermentesítené a forgalmas 4-es főutat. Kovács Ká-roly, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei közútkezelő vezetője lapunknak elmondta, az M6-os még ötlet sem volt akkor, amikor az Alföldön már szükség lett volna autópályára, mégis utóbbi valósult meg. Az idén talán megkezdődhetnek a Kisújszállást elkerülő, a majdani M4-es nyomvonalán haladó út építési munkálatai. A tervezési feladatok már nem a megyei közútkezelőkhöz tartoznak, azokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Ügynökség koordinálja.


A balesetet szenvedett személykocsi valamennyi utasa, öt ember halt meg abban a közúti szerencsétlenségben, amely a 4-es úton történt tegnap kora hajnalban, Karcag és Kisújszállás között. A tragédia oka az volt, hogy az autó szabálytalanul előzött, s eközben frontálisan összeütközött a szemből érkező pótkocsis terményszállítóval. Az esethez hasonló, öt áldozatot követelő karambol tizennyolc éve volt Magyarországon.
Szabó Zita, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense lapunknak elmondta, hogy az elhunytak bucsaiak voltak, együtt indultak dolgozni hajnalban. A teherautó vezetője könnyebben sérült meg, őt kórházba szállították. A szóvivő tájékoztatott arról, hogy a 4-es főútvonal leterheltsége a megnövekedett teherforgalom miatt óriási, ennek tudható be a szakasz félelmetes híre is. A megyében évente a közúti balesetek harminc-negyven százaléka főútvonalakon történik, ennek harmada a 4-esen, ahol tavaly 18 halálos kimenetelű szerencsétlenség volt. Az idei esztendő első fél-évében 24-en életüket vesztették, 118-an súlyosan megsérültek a megyében bekövetkezett 307 balesetben. Ezeknek tizenkét százaléka, minden nyolcadik a 4-es úton történt, ahol eddig hatan haltak meg.
Lapunk megkérdezte Kozma Péter közlekedési szakjogászt, aki szerint a nemrégiben bevezetett objektív felelősség elve nem az igazi megoldás a szabálytalanságok megelőzésére. A szakember úgy véli, dinamikus ellenőrzéssel, mozgó rendőrautókból kellene kiszűrni a renitenseket, s ellenük sokkal szigorúbb szabályokat kellene alkalmazni. Kozma szerint rossz megoldás az is, hogy az egyszámjegyű főútvonalak tele vannak tiltó, korlátozó táblákkal. A forgalom állandó lassulása, gyorsulása miatt egymásra torlódnak a kocsioszlopok, s az ilyen esetek közben az előzésekből történik a legtöbb baleset. Szigorúbban kellene ellenőrizni a teherforgalmat, azon belül a keleti szomszédoktól érkező sofőröket is, mert gyakran ők nem tartják be a pihenőidőre vonatkozó szabályokat, veszélyeztetve ezzel minden közlekedőt – fűzte hozzá a szakember.

Karambol Dunaföldvárnál. Ketten meghaltak tegnap Dunaföldvár és Paks között a 6-os úton, ahol öt jármű ütközött össze – adta hírül az MTI. A tömeges karambolban további két ember könnyebben megsérült. A főutat a mentés és a helyszínelés idejére lezárták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.