Csak álom az autópálya. Évtizedek óta van a tervezés szakaszában az M4-es autópálya, amely tehermentesítené a forgalmas 4-es főutat. Kovács Ká-roly, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei közútkezelő vezetője lapunknak elmondta, az M6-os még ötlet sem volt akkor, amikor az Alföldön már szükség lett volna autópályára, mégis utóbbi valósult meg. Az idén talán megkezdődhetnek a Kisújszállást elkerülő, a majdani M4-es nyomvonalán haladó út építési munkálatai. A tervezési feladatok már nem a megyei közútkezelőkhöz tartoznak, azokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Ügynökség koordinálja.
A balesetet szenvedett személykocsi valamennyi utasa, öt ember halt meg abban a közúti szerencsétlenségben, amely a 4-es úton történt tegnap kora hajnalban, Karcag és Kisújszállás között. A tragédia oka az volt, hogy az autó szabálytalanul előzött, s eközben frontálisan összeütközött a szemből érkező pótkocsis terményszállítóval. Az esethez hasonló, öt áldozatot követelő karambol tizennyolc éve volt Magyarországon.
Szabó Zita, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense lapunknak elmondta, hogy az elhunytak bucsaiak voltak, együtt indultak dolgozni hajnalban. A teherautó vezetője könnyebben sérült meg, őt kórházba szállították. A szóvivő tájékoztatott arról, hogy a 4-es főútvonal leterheltsége a megnövekedett teherforgalom miatt óriási, ennek tudható be a szakasz félelmetes híre is. A megyében évente a közúti balesetek harminc-negyven százaléka főútvonalakon történik, ennek harmada a 4-esen, ahol tavaly 18 halálos kimenetelű szerencsétlenség volt. Az idei esztendő első fél-évében 24-en életüket vesztették, 118-an súlyosan megsérültek a megyében bekövetkezett 307 balesetben. Ezeknek tizenkét százaléka, minden nyolcadik a 4-es úton történt, ahol eddig hatan haltak meg.
Lapunk megkérdezte Kozma Péter közlekedési szakjogászt, aki szerint a nemrégiben bevezetett objektív felelősség elve nem az igazi megoldás a szabálytalanságok megelőzésére. A szakember úgy véli, dinamikus ellenőrzéssel, mozgó rendőrautókból kellene kiszűrni a renitenseket, s ellenük sokkal szigorúbb szabályokat kellene alkalmazni. Kozma szerint rossz megoldás az is, hogy az egyszámjegyű főútvonalak tele vannak tiltó, korlátozó táblákkal. A forgalom állandó lassulása, gyorsulása miatt egymásra torlódnak a kocsioszlopok, s az ilyen esetek közben az előzésekből történik a legtöbb baleset. Szigorúbban kellene ellenőrizni a teherforgalmat, azon belül a keleti szomszédoktól érkező sofőröket is, mert gyakran ők nem tartják be a pihenőidőre vonatkozó szabályokat, veszélyeztetve ezzel minden közlekedőt – fűzte hozzá a szakember.
Karambol Dunaföldvárnál. Ketten meghaltak tegnap Dunaföldvár és Paks között a 6-os úton, ahol öt jármű ütközött össze – adta hírül az MTI. A tömeges karambolban további két ember könnyebben megsérült. A főutat a mentés és a helyszínelés idejére lezárták.