Ezt azzal összefüggésben mondta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság, valamint a kormánybiztos munkatársaiból álló csoport a múlt héten egyebek mellett azt javasolta: ha hiányzik a jármű rendszámtáblája, a rendőr mérlegelés nélkül vonja be a forgalmi engedélyt. Kérdésünkre Kondorosi közölte, a rendőrség jelezte, egyre többen járnak rendszám nélkül. A kormánybiztos szerint a jelenlegi elektronikus nyilvántartás lehetőséget nyújt arra, hogy ha valaki útközben valóban elvesztette a hatósági jelzését, akkor azt a rendőrségen azonnal pótolni tudja. Így szűrnék ki azokat, akiknek nem azért hiányzik a táblája, hogy megússzanak valamely felelősségre vonást.
*
A pécsi gyalogostragédia óta gondolkodnak a jogszabályalkotók, miként védjék még inkább a gyalogosokat az autósoktól. A KRESZ egyes szabályainak tervezett módosításai között ezért szerepel az is, hogy ha a gyalogos félreérthetetlenül azt jelzi, hogy a zebrán át akar kelni, akkor
a járművezetőnek kötelező lenne megállnia. Kondorosi megjegyezte, először arra gondoltak, ha a gyalogos az átkelőhely húszméteres környezetében tartózkodik, már akkor óránként 30 kilométeres sebességre kellene lelassítania az autósnak. Csakhogy a szakértők felhívták a figyelmet, hogy így aránytalanul lelassulna a közlekedés a városokban, több közlekedési dugó alakulna ki, mint eddig. A harmadik javaslat szerint a piros lámpánál a motorosok jogszerűen jöhetnének előre a sorban a stopvonalig. Kondorosi szerint a motorosok ezt eddig is megtették, és ez az autósokra nem jelent veszélyt.
Nem igényli a KRESZ módosítását, de a csoport javasolta azt is, hogy az autópályák egyes szakaszain – táblákkal – tiltsák meg a kamionok előzését. A cél a folyamatos haladás elősegítése.
A bevándorlási hivatal számolatlanul osztja az állampolgárságot Németországban
