Nicolas Sarkozy száműzné a reklámokat a francia közszolgálati televízióból. A francia államfő régóta lebegtetett döntése értelmében 2009 januárjától a köztévék este nyolc és reggel hat óra között nem sugározhatnának reklámokat, a hirdetők 2011 decemberétől pedig végleg búcsút mondhatnak az állami médiának. Sarkozy a törvényhozási jóváhagyásra váró javaslatot azzal indokolta, hogy így szeretné függetleníteni a közszolgálati csatornákat a vállalati befolyás alól. A kieső bevételeket az állam a kereskedelmi csatornák, a telefontársaságok és az internet megnövelt adójából pótolná.
A javaslat felhördülést váltott ki a hirdetők körében, akik azt sérelmezik, hogy a rendelet nyomán elveszítik a nagy jövedelmű és az idősebb korosztályhoz tartozó közönségüket, s mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk a kereskedelmi csatornák reklámszüneteiért folyó versenyben.
A szocialista ellenzék és a közszolgálati szakszervezetek hasonló ingerültséggel vették tudomásul a javaslat egyik kitételét, amely szerint a jövőben ezután a kormány nevezné ki a közszolgálati televízió elnökét. Ők a közmédia függetlenségét az államtól féltik, s csatlakozott hozzájuk a jobboldali kormány egyik szocialista tagja, Jean-Pierre Jouyet külügyi államtitkár is. Christine Albanel kulturális miniszter szerint viszont logikus változtatásról van szó, az állam a közmédia legfőbb részvényeseként a parlament ellenőrzése és jóváhagyása mellett nevezi ki a televízió elnökét.
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
