Interaktív térképet készített a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a nem kívánt roaminghívások megelőzésére. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője közölte, a legtöbb roaminggal (barangolással) kapcsolatos fogyasztói panasz az országhatárhoz közeli részekről érkezik, ott ugyanis nem ritka jelenség, hogy a szomszéd ország valamelyik szolgáltatójának hálózata erősebb jelet ad, így a mobiltelefon automatikusan arra állhat át. Ez egyaránt drasztikus pluszkiadást jelent az idegen hálózaton való híváskezdeményezéskor és -fogadáskor, SMS-, MMS-üzenet küldésekor vagy internethasználatkor. – A határszélen, a domborzati viszonyoktól függően 15-20 kilométeres „belógás” még nem tekinthető kirívónak. A nem kívánt roaming megelőzésére a mobiltelefonokon a kézi hálózatválasztást kell beállítani, s a határszéleken érdemes mindig figyelni, melyik cég az aktív szolgáltató. A társaságok SMS-ben is kötelesek jelezni a szolgáltatóváltozást – fogalmazott Takács, hozzátéve, hogy ilyen eset olyan népszerű belföldi turisztikai célpontokon is jelentkezhet, mint Esztergom, Győr, Sopron, Szombathely, Szeged vagy Gyula.
Az NHH internetes oldalán közzétett térkép tanulmányozásával azonban könnyebben fel lehet készülni ezekre. A fogyasztói jogi képviselő ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a nem kívánt roaming pluszköltségei minden esetben a fogyasztót terhelik, ám részletfizetésre van lehetőség. Az interaktív térkép az NHH tájékoztatása szerint nem igényelt komoly anyagi ráfordítást, mivel a szakembereik egyébként is rendszeresen végeznek hálózati méréseket. Az adatbázist 116 útvonalon 145 ezer mérőpontot kialakítva hozták létre.
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
