Tovább fokozzák a propagandát

A Miniszterelnöki Hivatal és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is kommunikációs célokra írt ki pályázatot a napokban, összesen mintegy 1,6 milliárd forint értékben. Ráadásul a reklámhadjárat még a sportrajongókat sem kíméli, ugyanis az olimpiai közvetítések szünetében is az állítólagos sikereket reklámozzák majd.

2008. 07. 19. 19:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sportrajongókra és a politikától ódzkodókra sincs tekintettel a kormányzat, ugyanis újabb egymilliárd forintot fordítanak arra, hogy az olimpia idején – többek között a tévéközvetítések szüneteiben – a Nemzeti fejlesztési terv állítólagos sikereit sulykolja a gyanútlan nézőknek. A Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint a propagandakampányra a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) írt ki gyorsított, meghívásos eljárást. Hogy miért nem nyílt eljárásban választják ki a legkedvezőbb ajánlatot, a Bajnai Gordon vezette NFÜ azt a magyarázatot adta: ahhoz, hogy az olimpia idején kampányolhassanak, augusztus 7-ig szerződést kell kötniük, nyílt eljárásnál viszont kicsúsznának a határidőből. Az NFÜ szerint az egymilliárdos kampány kiírása „jogszabályi kötelezettségük”, hogy a lakosság „legszélesebb körét a leghatékonyabb módon tájékoztathassák”. – Ennek az olyan kommunikációs környezet felel meg, ahol a médiafogyasztás magasabb az átlagosnál – magyarázta a fejlesztési ügynökség. Az egymilliárd forintból 733 millió médiabeli és közterületi reklámokra megy el, 366 millió pedig az „egyéb közérdekű médiavásárlásokat” fedezi.
Eközben a Miniszterelnöki Hivatal sem akar lemaradni a hadjáratból, és az eddig elköltött milliárdok után további 583 millió forintot fordítanának a „kormányzati tevékenység reklámozására” a 2008 szeptembere és 2009 június vége közötti kilenc hónapban. A Független Hírügynökség értesülése szerint a nyílt közbeszerzési eljárás tegnap jelent meg a hivatalos értesítőben. A kiírás szerint a pályázó az országos és helyi médiumokban, napi-, heti- és havilapokban, internetes portálokon, közterületi hirdetőoszlopokon, valamint mozikban kell reklámmegjelenési lehetőséget teremteniük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.