A sportrajongókra és a politikától ódzkodókra sincs tekintettel a kormányzat, ugyanis újabb egymilliárd forintot fordítanak arra, hogy az olimpia idején – többek között a tévéközvetítések szüneteiben – a Nemzeti fejlesztési terv állítólagos sikereit sulykolja a gyanútlan nézőknek. A Közbeszerzési Értesítő tanúsága szerint a propagandakampányra a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) írt ki gyorsított, meghívásos eljárást. Hogy miért nem nyílt eljárásban választják ki a legkedvezőbb ajánlatot, a Bajnai Gordon vezette NFÜ azt a magyarázatot adta: ahhoz, hogy az olimpia idején kampányolhassanak, augusztus 7-ig szerződést kell kötniük, nyílt eljárásnál viszont kicsúsznának a határidőből. Az NFÜ szerint az egymilliárdos kampány kiírása „jogszabályi kötelezettségük”, hogy a lakosság „legszélesebb körét a leghatékonyabb módon tájékoztathassák”. – Ennek az olyan kommunikációs környezet felel meg, ahol a médiafogyasztás magasabb az átlagosnál – magyarázta a fejlesztési ügynökség. Az egymilliárd forintból 733 millió médiabeli és közterületi reklámokra megy el, 366 millió pedig az „egyéb közérdekű médiavásárlásokat” fedezi.
Eközben a Miniszterelnöki Hivatal sem akar lemaradni a hadjáratból, és az eddig elköltött milliárdok után további 583 millió forintot fordítanának a „kormányzati tevékenység reklámozására” a 2008 szeptembere és 2009 június vége közötti kilenc hónapban. A Független Hírügynökség értesülése szerint a nyílt közbeszerzési eljárás tegnap jelent meg a hivatalos értesítőben. A kiírás szerint a pályázó az országos és helyi médiumokban, napi-, heti- és havilapokban, internetes portálokon, közterületi hirdetőoszlopokon, valamint mozikban kell reklámmegjelenési lehetőséget teremteniük.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le